Det gamle hus blev solgt i 2018 og vi rejste i 20 måneder og ejer nu et nyt hus med nye bekymringer. To uger før vi fik nøglerne blev vi informeret om, at toilettet på overetagen lækkede vand helt ned til kælderen. Bare at rive ud, tørre op og bygge et nyt badeværelse.
Jeg har til hensigt at tage det gamle trægulv op for at udvide toilettet, og for at trække nye rør og flydespartle ind gulvvarme.
Nu når jeg har fjernet toilet og håndvask og er begyndt at save i trægulvet indser jeg, at der ikke er nogle gulvregler? I stedet støder jeg på kassetter, eller lommer med savsmuld.
Mit spørgsmål er; hvad er det for et regelsæt i sådan en villa? Hvordan er det opbygget? og hvor finder jeg regelsæt nogen steder?
Huset er fra 1960 og en produktbrochure over huset siger, at det er et Elementhus, fra Mockfjärd med krydslimet træ i gulvene. Eller, de kaldes "gulvelementer".
Kan nogen hjælpe mig med at få styr på dette, vil ikke bryde mere af gulvet op før jeg ved, at jeg har noget at stå på igen, men jeg burde have fundet en regel med CC60 synes jeg. Men ikke?
På det vedhæftede billede er det rummet WC som jeg skal tage gulvet op i, men jeg har også revet alle skabe ud for at kunne udvide rummet.
Bryt ikke op mere gulv!
Det du tror er et trægulv er egentlig den øvre del af elementerne, som består af 20mm krydsfiner, masonitplader på højkant og derefter 20mm krydsfiner igen. Kassetterne er fyldt med spån. Der er ingen regler, men kassetterne danner selve gulvbjælkelaget.
Hvis du laver en søgning på forumet, finder du en hel del info.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.