Hvor meget må et gulv give efter?

Vægg der omslutter køleskab/fryser er blevet fjernet. Reglerne havde cirka 2mm luft over og under. Det var 9mm spånplade, der holdt reglerne fast. Køleskab/fryser er derefter drejet 90 grader mod uret, så de står langs med den tilbageværende væg. Gulvet i forkanten, mellem køleskab/fryser giver efter 5mm i dag, hvilket får til følge, at køleskab/fryser nu hælder smukt mod hinanden. Der var en fordybning der også inden nye køleskab/fryser blev sat på plads. Området er midten af tidligere placering af køleskab/fryser. Har også målt reglerne i krybegrunden, og overraskende nok går der en regel midt over fordybningen +/- 10cm.

Gulvet består af Kährs-Linneá, under det 18mm spånplade, regler isolering og krybegrund.

Hvor meget må et gulv, en regel give efter?
Er det noget, der skal udbedres?

Senest redigeret:
Hej,

Jeg tror, du er i den forkerte del af forummet for at få svar på dette spørgsmål.

Til at begynde med gætter jeg på, at du forveksler svikt med svacka? Svikt er, når gulvet midlertidigt bøjer ned under belastning. Der er en regel for, hvor meget et gulv "må" svikte, men det er ikke noget, jeg kan huske lige på stående fod.
En svacka behøver nødvendigvis ikke at blive rettet, men det kan være klogt at overveje, hvorfor den er opstået, så lidt som 5 mm tror jeg ikke, du skal bekymre dig om. Det kan være så enkelt som, at reglen nedenunder er skrumpet lidt mere end dem ved siden af.

Når jeg skriver her, tror jeg, at jeg forstår mere, hvad du mener. Du har måske en svacka i dit undergulv med et parketgulv ovenpå, der svikter i svackaen. Den svacka skulle passende have været rettet, før parketgulvet blev lagt!

Svacke er nok det rette ord.
Ved diskussion med folk udenfor forummet gives svar, at det kan være spånpladen, der er trykket sammen.

Mikael_L
Jeg følger ikke rigtig med...
Hælder gulvet 5mm på 60cm? Hvis det er tilfældet, er det jo meget slemt.

Mikael_L sagde:
Jeg hænger ikke rigtig med...
Hælder gulvet 5mm på 60cm? I så fald er det jo meget slemt.
Ja,
på en afstand på 0 -> 120cm, ligger midtpunktet 5mm lavere end punkterne 0cm og 120cm foran/mellem køleskab og fryser.

Hvis du nu kan komme ned under krybekælderen, ville jeg nok overveje at støtte op netop den bræt, der er under svækken, og så presse den op i niveau, hvis det går.
Hvis det går, så tænk på et kapillarbrydende lag under støtten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.