Hej,
Jeg står i startfasen med at udskifte en aftræksvarmepumpe, ivt 490, som i øjeblikket står direkte på betonpladen.
Den tidligere ejer havde problemer med en lækage eller tilstoppet afløb, der gjorde, at der løb vand ud på betonen. Lækagen var langsom, og hældningen på betonpladen er sådan, at vandet løber ind i væggen. Da vi flyttede ind, var det tørt, men der var mugvækst i isoleringen. Vi udskiftede dette i forbindelse med indflytning.
Nu da jeg skal udskifte varmepumpen, havde jeg tænkt mig at lægge noget under den, opadrettet mod væggen på en eller anden måde. Sådan at en lignende lækage i fremtiden gør, at vand løber ud på gulvet og bliver synligt. Hvordan ville I gøre det? Hvilket materiale er egnet at bruge? Firmaet, der skifter varmepumpe, siger, at disse kedler normalt står direkte på betonpladen. Når de river den gamle ud, har jeg cirka 15 minutter, inden de skal have den nye ind.
Alle tips er velkomne!
Jeg står i startfasen med at udskifte en aftræksvarmepumpe, ivt 490, som i øjeblikket står direkte på betonpladen.
Den tidligere ejer havde problemer med en lækage eller tilstoppet afløb, der gjorde, at der løb vand ud på betonen. Lækagen var langsom, og hældningen på betonpladen er sådan, at vandet løber ind i væggen. Da vi flyttede ind, var det tørt, men der var mugvækst i isoleringen. Vi udskiftede dette i forbindelse med indflytning.
Nu da jeg skal udskifte varmepumpen, havde jeg tænkt mig at lægge noget under den, opadrettet mod væggen på en eller anden måde. Sådan at en lignende lækage i fremtiden gør, at vand løber ud på gulvet og bliver synligt. Hvordan ville I gøre det? Hvilket materiale er egnet at bruge? Firmaet, der skifter varmepumpe, siger, at disse kedler normalt står direkte på betonpladen. Når de river den gamle ud, har jeg cirka 15 minutter, inden de skal have den nye ind.
Alle tips er velkomne!
Den underlag som det linkes til er god, det er ligesom køleskabsmål på en sådan VP. Lægges der på 30 sekunder. Men tænk på at stille VP på 4 puder så den kommer op lidt og ikke af sin vægt trykker underlaget i stykker. Kan blive sådan da plast/gummi er koldflydende, har 4 puder under mine tanke på 750 liter stykket og det har ikke sunket på 15 år, men så kan jeg også spule rent under dem, bliver en del støv og andet skidt under alt som står tæt på et gulv.
Hvordan gør man i hjørnerne? Har ingen erfaring med sådanne belægninger, men de er vel normalt svejset i hjørnerne?M Maxitupla sagde:
Interessant! Hvad er det for puckar du mener? Kan du finde et link?J jonaserik sagde:Det underlag som der linkes til er godt, det er ligesom køleskabsmål på en sådan VP. Lægges på 30 sekunder. Men tænk på at stille VP på 4 puckar, så den kommer op lidt og ikke af sin vægt trykker underlaget i stykker. Kan blive sådan da plast/gummi er koldflydende, har 4 puckar under mine tanke på 750 liter hver og det er ikke sunket på 15 år, men så kan jeg også spule rent under dem, der bliver en hel del støv og andet skidt under alt som står direkte på et gulv.
Klik her for at svare


