Har en kælder i huset, som jeg gerne vil ordne lidt.
Den er tør og fin. Ingen varme i dag, bortset fra det som varmesystemet afgiver. Jeg tror, temperaturen ligger omkring 15 grader året rundt.
Har i dag primært teknik og opbevaringsrum. Tanken er at bygge et vinrum, madkælder og et bedre opbevaringsrum.
Forstået at man skal undgå organiske materialer, så tanken er at mure en indervæg, eller bruge stålregler/gips. Men jeg antager, at døre skal være træ?
Den er tør og fin. Ingen varme i dag, bortset fra det som varmesystemet afgiver. Jeg tror, temperaturen ligger omkring 15 grader året rundt.
Har i dag primært teknik og opbevaringsrum. Tanken er at bygge et vinrum, madkælder og et bedre opbevaringsrum.
Forstået at man skal undgå organiske materialer, så tanken er at mure en indervæg, eller bruge stålregler/gips. Men jeg antager, at døre skal være træ?
Det er frem for alt ting, der ligger direkte mod gulvet og ydervægge, der ikke skal være organisk materiale. Døre har sjældent kontakt direkte med gulvet, og så er det okay med træ 🙂 Også tærskler og dørkarme i træ synes at fungere godt. Det er primært trægulve og træpaneler eller spånplader på væggen, der er risikokonstruktioner, hvis ikke de er fugtbeskyttet og ventileret på den rigtige måde. Det kan også være godt at sikre, at der er luftspalte bag hylder eller at bruge hylder med åben konstruktion (typ Ivar), så der ikke står fugtig luft bagved. Undgå også at opbevare kasser direkte på gulvet, indtil du har konstateret, at der ikke er noget problem.F fediwu sagde:Har en kælder i huset som jeg gerne vil fikse lidt op. Den er tør og fin. Ingen varme i dag udover det, som varmesystemet afgiver. Tror temperaturen ligger på omkring 15 grader året rundt. Har i dag primært teknik og opbevaringsrum. Tanken er at bygge et vinrum, madkælder og et bedre depot. Forstået at man skal undgå organiske materialer så tanken er at mure en indervæg, alternativt stålregler/gips. Men går ud fra at døre skal være træ?
Klik her for at svare