Skal smække op 15m2 redskabs-/skirum og en halvdel snescooter-garage i løst tømmer. Hvad ville I lægge for gulv i snescooter-delen? Vil have ordentlige sprækker, så sne og vand falder igennem. Overvejede 45x70 eller 28x70. Ikke trykimprægneret.

R
45X70 min under skoteren, så bliver der mange sprækker, som sne/is falder igennem.

R rävlyan sagde:
45X70 min under skoteren, så der bliver mange sprækker som sne/is falder igennem
Min skriver du, ville du have brugt noget andet?

R
Kretikos Kretikos sagde:
Min skriver du, skulle du have valgt noget andet?
Dit eget forslag, ved ikke størrelsen på scooteren, men en stor vejer mellem 200-300 kg
så der skal lidt under for at bære, nu fordeles vægten over flere. Vil du, kan du tage et hak
grovere mens du er i gang, tænk på at C/C 300 mellem reglarne under nok er et must.
Hvordan tænker du med bjælkelaget?

• Synes
Kretikos
  • Laddar…
Stickan56
Jeg ville lave en drænet seng af singel.

Stickan

• Synes
Kretikos
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 sagde:
Jeg ville lave en drænet seng af singel.

Stickan
Med lidt mere tid så havde det været et godt alternativ!

200-300kg skoter bliver et klart lavere tryk end et menneske. Bånd og ski spreder jo lasten ret godt. Hvis der er en kant man kører over, kan det blive lidt mere last, men det er intet ekstremt.

R rävlyan sagde:
Dit eget forslag, ved ikke størrelsen på snescooteren, men en stor vejer mellem 200-300 kg, så der skal lidt under for at bære, nu fordeles vægten over flere. Hvis du vil, kan du tage et hak grovere, når du alligevel er i gang, tænk på at C/C 300 mellem reglerne under, er nok et must. Hvordan tænker du med bjælkelaget
Den kommer til at blive 4.3x3.5 cirka og stå på tre rækker stolper med bærende bjælke på 170 og bjælkelag på 145 er tanken. 12 stolper i alt. Uisoleret.

R
Så kommer det til at holde godt, er det en långbandare du har, så bliver det ikke mange kg på cm m2

Jeg lagde tæppe i en snescootergarage med brønd i midten og fald der, kan ikke huske hvad de kørte på?
Undrer om det var en vogn af en eller anden type, så det var muligt at skubbe snescooteren sidelæns for at få plads til fx at vokse ski.

R rävlyan sagde:
Då kommer det att hålla bra, är det en långbandare du har så blir det inte många Kg på cm m2
Standard touring maskine. Polaris 550. 250kg ungefär. Då kører jeg på dette!

• Synes
rävlyan
  • Laddar…
nino nino sagde:
Jeg lagde måtte i en skotergarage med brønd i midten og fald der, kan ikke huske hvad de kørte på? Undrer om det var en vogn af en eller anden type så det var muligt at skubbe snescooteren sidelæns for at få plads til at fx vokse ski
Men da var det nok større end en lille hytte af planker? :D

Jeg har C-c 60 i min skoterfrigga. Oppe på det ligger 28x120 i én retning og derefter 22x95 i den anden retning, som jeg kører tværs over. Det holder godt, nu står der to scootere og en pulka derinde, som venter på, at sneen og kulden skal komme :p. Det er dog ikke så store revner, som du tænker.

• Synes
Kretikos
  • Laddar…
Jeg har almindelig 22x95 på reglar cc 600 i garagen for to snescootere. Det har holdt i flere år. Nok vejer en snescooter en del, men vægten er jo fordelt på en relativt stor overflade. En almindelig terrasse kollapser jo ikke, fordi tre voksne personer står ved siden af hinanden...

• Synes
Kretikos
  • Laddar…
Den tager ret meget sne ind, så hvor meget plads nedenunder har du tænkt at have? Jeg støbte selv en plade og lagde en grov riflet måtte på. Den måtte trækker jeg bare ud, når det skal tømmes. Fungerer perfekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.