Jeg er lige flyttet til en andelsbolig og har et lille dilemma, mine vægge er i beton og ekstremt hårde. Jeg overvejer at købe en slagboremaskine og har brug for hjælp. Hvilken har I, og hvordan fungerer de i hårde betonvægge?

Tager gerne imod svar.

S
Du har brug for en SDS borehammer og så små bor først, derefter større.

Slagboremaskine er ok til mursten, ikke særlig god til hård beton.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Aha!
Tak for dit svar, så må jeg undersøge en SDS-borehammer.

Jeg tænkte først at sige, at "køb hvad som helst på jula som hedder borehammer," men jeg ser, at de maskiner er store og klodsede.

Makita og Bosch laver gode og smidige borehamre. F.eks. GBH 2–28F fra Bosch. Lidt kedelige penge, hvis man bare skal skrue gardinstangen op, men al beton bliver blød som træ.... Prisværdige SDS bor kan man købe på hornbach - deres fabrikat Alpen fungerer udmærket.

• Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Jeg tænkte først at sige "køb hvad som helst på Jula der hedder borehammer", men jeg ser at de maskiner er store og klodsede.

Makita og Bosch laver gode og smidige borehammere. F.eks. GBH 2-28F fra Bosch. Lidt kedelige penge hvis man bare skal skrue gardinstangen op, men al beton bliver blød som træ... Prisvenlige SDS bor kan man købe på Hornbach - deres fabrikat Alpen fungerer udmærket.
Tusind tak for svaret!
Jeg har en del huller, der skal laves, min partner var her i går og hans maskine slog ikke til, så jeg antager, at det er en borehammer jeg skal have. Så godt med dette forum, man lærer altid noget nyt!

Tror du, at en Alpen fra Hornbach ville fungere til ekstremt hårde betonvægge?

I imported_Tessan sagde:
Tusind tak for svar!
Jeg har en del huller, der skal laves, min kæreste var her i går, og hans maskine rakte ikke, så jeg antager, det er en borehammer, jeg skal have. Så godt med dette forum, man lærer altid noget nyt!

Tror du, at en Alpen fra Hornbach ville have fungeret til ekstremt hårde betonvægge?
Alpen fungerer fremragende i hårde vægge. Vær forsigtig med ikke at trykke hårdt, det behøves ikke med en borehammer.

Et makita-alternativ:

https://www.amazon.se/Makita-HR1841...0&psc=1&mcid=d2a1b12d1b513b9db8c4a69eb112c602

MathiasS MathiasS sagde:
Alpen fungerer udmærket i hårde vægge. Vær omhyggelig med ikke at trykke hårdt, det er ikke nødvendigt med en borehammer.

Et makita-alternativ:

[link]
Tak søde!
Så kan jeg måske selv klare at lave huller i mine vægge haha!

Klart du kan, det er ikke svært.

Det svære er muligvis at vide, hvad der er bagved, som man ikke vil bore i. Selve hullet er ikke problemet.

Ossian K Olsson
I imported_Tessan sagde:
Jeg har netop flyttet til en ejerlejlighed og har et lille dilemma, mine vægge er af beton og ekstremt hårde. Jeg overvejer at købe en slagboremaskine og har brug for hjælp. Hvilken har I, og hvordan fungerer de i hårde betonvægge?

Modtager gerne svar.
Ossian K Olsson Ossian K Olsson sagde:
Forskellen er kæmpe.

Anekdote! Jeg glemmer aldrig, da jeg kørte en slagboremaskine i stykker derhjemme, da jeg skulle sætte et tv op. Den brændte op. Så det blev Bauhaus og købe mig en borhammer. Der og da forstod jeg ikke forskellen og tog borhammeren, fordi ”den så sej ud” og var en Bosch blå. Det var typisk det eneste kriterium dengang.

Kom hjem og begyndte at bore. Det var som at køre en kuglepen i varmt smør. Boret fløj bare ind, uden at jeg behøvede at trykke eller bande.

Jeg har haft min i 7-8 år nu og elsker hver gang, jeg får bruge den. Tag og køb en rigtig borhammer du også og smid det der skrigelegetøj ud!

[link]
Indlæg fra tidligere tråd om samme emne!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.