Hej!
Jeg har en brændeovn, hvor noget var kommet ned fra skorstenen og smeltet omkring røgrøret. Det lugtede af brændt plastik i hele huset. Jeg mistænker skaderne. Røgrøret var tætnet mod skorstenen med stenuld. Den blev også snavset, så jeg rengør røret og tænker, at jeg bytter tætningen. Nu har jeg tilfældigvis en balle glasuld (isover g3 touch) liggende i garagen og er ret usikker på at have endnu en balle stenuld, hvis det kan undgås. Glasulden har EU-klasse A1, men jeg mener, at stenuld skal have højere varmebestandighed. Kan jeg bruge glasulden, eller vil jeg starte en brand?
Billede af røret før og efter rengøring.
[billede] [billede]