Hej

Hus bygget 1972, 1.5 plan.

Skal skifte loftet i et rum i hallen.

Gipspladerne der sidder der nu har en form for plastikfilm på bagsiden. Diffspærre?

Har plastik i væggene på første sal (original) og diffusionstæt papir i ydervæggene i stueetagen.

Der hvor jeg skal skifte loftet er det til halvdel kvist ovenover.

Bør jeg sætte plastik i loftet i så fald?

Hvordan laver jeg i så fald tilslutningen til vægge som ikke skal rives?

Tak for svar.

Ingen der har idéer?

Årsagen til, at du bør have diffspærr, er for at forhindre eventuel vanddamp i at stige op på loftet og blive afkølet. Hvor meget vanddamp har du i hallen?
Hvis du beslutter dig for at sætte noget i loftet, foreslår jeg humminboard (vådrumsgips) og en form for strimmel bagved loftlisten og ind under loftgipsen.

Vådrumsgips i loftet? I entreen?

Ja, så ville det måske være smart med en håndklædetørrer på væggen også. En håndvask ved siden af hoveddøren?

• Synes
cecar33
  • Laddar…
Locke sagde:
Vådrumsgips i loftet? I entréen?

Ja, så ville det måske være smart med en håndklædetørrer på væggen også. En håndvask ved siden af hoveddøren?
Toilet at sidde på, når man skal tage skoene på?

Let at tage ting ud af deres sammenhæng, hva'? TS efterspørger en eller anden form for gips med diffspærring, og jeg præsenterer et enkelt (men dyrt) forslag. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så umådeligt svært at hjælpe folk, der spørger, i stedet for at komme med fjollede kommentarer om dem, der hjælper til?! Hvis man nu ikke synes, at vådrumsgips i entréen er en fornuftig løsning, så kunne man måske bruge forummet til, hvad det er tiltænkt, og give noget informativ kritik om andre bedre løsninger i stedet for en åbenbar latterlig idé, der kun er til for at håne svaret?? Det føles vel ret naturligt, at alle ikke kender til alt, det er vel derfor BH.SE findes?

Man bliver ikke større af at trykke nogen andre ned.

DeesL sagde:
Let at tage ting ud af deres sammenhæng, hva'? TS efterspørger en eller anden form for gips med diffspærre og jeg præsenterer et enkelt (men dyrt) forslag. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så s**** svært at hjælpe folk, der spørger, i stedet for at afgive fjollede kommentarer om dem, der hjælper til?! Hvis man nu ikke synes, at vådrumsgips i gangen er en fornuftig løsning, så kan man måske bruge forummet til, hvad det er beregnet til, og give lidt informativ kritik om andre bedre løsninger i stedet for en åbenlys absurd idé, der udelukkende er til for at håne svaret?? Det føles vel ret naturligt, at alle ikke kender til alt, det er vel derfor BH.SE findes?

Man bliver ikke større af at trykke nogen anden ned.
Tag det roligt nu. Vi joker jo bare lidt, i hvert fald jeg.

Lidt humor har vel ingen taget skade af?

Forvist sandt, men lidt humor har heller aldrig hjulpet nogen med at vælge det rigtige byggemateriale ;)

DeesL sagde:
For vvisot sandt, men lidt humor har heller aldrig hjulpet nogen med at vælge det rette byggemateriale ;)
Nej det stemmer nok, men efter det gode grin så måske overvejes det, hvorfor så ikke alle tage var bygget på den måde.

DeesL sagde:
For så vidt sandt, men lidt humor har heller aldrig hjulpet nogen med at vælge det rigtige byggemateriale ;)
Du mener, at du har hjulpet TS med at finde 'det rigtige byggemateriale'?

• Synes
katos og 1 anden
  • Laddar…
injonil sagde:
Du anser att du hjælper TS med at finde 'rigtige byggematerialer'?
Jeg anser, at jeg har hjulpet TS med at finde en type diffusions-spærret gipsplade. Jeg mener også, at jeg er en af få i tråden, der har hjulpet TS overhovedet. Vådrumsgips til loftet er meget mere hjælp end en håndklædetørrer f.eks. Hvorvidt vådrumsgips er rigtigt eller ej, ser det jo ud til, at du har fuldstændig styr på?! Så kan vi jo vende tilbage til, hvad jeg tidligere har skrevet om informativ kritik fremfor hån. Da du (hvis man læser mellem linjerne) ved, hvad der er rigtigt, kan du måske hjælpe TS i stedet for at spørge mig ud, når jeg prøver at gøre hele byggahus.se til et bedre sted ved at give alle "tangentbordsriddere" en opsang for at skrive dårligt om andre mennesker?

cecar33 sagde:
[link]
Det er præcis den her type information, jeg ville ønske, jeg havde, hvis jeg var TS.

Dette er også et simpelt link, som uden nedladende kommentarer viser, at der findes andre bedre og billigere måder at løse TS problem. BIG UP til Cecar33! Flere af den slags behøves her!

DeesL sagde:
Årsagen til, at du bør have diffspær, er for at eventuel vanddamp ikke skal gå op på loftet og køles af. Hvor meget vanddamp har du i hallen?
Hvis du beslutter dig for at sætte noget i loftet, foreslår jeg humminboard (vådrumsgips) og en form for strimmel bagved loftlisten og ind under loftgipsen
For det første er vådrumsgips ikke diffusionstæt. I det mindste ikke tættere end hvad almindelig væggips er.
For det andet er mængden af fugt, der rent faktisk diffunderer gennem dit loft, forsvindende lille; den er i det mindste så lille, at den ikke vil have nogen praktisk betydning angående fugt på dit skunk.

Hvad der derimod er vigtigt, er at sørge for, at det bliver helt lufttæt. Fugt, der transporteres via konvektion, kan hurtigt få væsentlige konsekvenser med hensyn til kondenserende fugt på dit skunk. Sætter du almindelig gips og spartler samlingerne med papstrimler, så bliver det tilstrækkeligt lufttæt. Sørg bare for at få det tæt langs hjørnerne også. Plast er overkill efter min mening, i det mindste i en hall med et skunkrum ovenover.

S
ville sige, at vådrumsgips er fugttræg.
ville også bare have sat gips op

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.