Ska skära ut i denna vägg för att dra pex till övervåningens toalett. Något som retat mig under de 2 åren vi bott här är de förskräckliga listerna i mitten av bilden som döljer skarvarna av gips mot bjälken (grönt i bild). Min fundering är om jag kan slå på ett lager renoveringsgips ovanpå detta för att få bort skarven? Risken för att det spricker är min fundering då huset kan röra på sig?

Huset är ett trähus, götenehus, byggt 91, krypgrund som till ca 70% står på berg.

Væg med grøn markering på lister, bræddevæg med lampeskinne og bræt. Gulvspil står nederst til venstre.

R
De sidder nok der for at forbindelsen på trappen mod væg og bjælkelag ikke skal ses
Det er nok et 200 mm bjælkelag, evt. kan du sætte renoveringsgips som går ned over den
øvre samling til væg og ikke fastgøre i den nedre del, så kan det bevæge sig hvis det vil
Men du får en kant forneden som skal skjules måske, passende med en liste som trykker på pladen
bare en tanke fra mig du beslutter selv

R rävlyan sagde:
De sidder nok der for at forbindelsen på trappen mod væg og bjælkelag ikke skal kunne ses
Det er nok et 200 mm bjælkelag, eventuelt kan du sætte renoveringsgips som går ned over den
øvre samling til væggen og ikke fastgøre det i den nedre del, så kan det bevæge sig, hvis det vil
Men du får en kant nederst, som skal skjules måske, passende med en liste som presser på pladen
bare en tanke fra mig du beslutter selv
Tror du at gipse hele vejen fra trappen op til loftet risikerer at revne?

R
Det var det jeg mente med at gipse hele vejen, men ikke låse den nedre del, mod bjælkelaget, bliver der en liiiten bevægelse, så kan det ikke revne

R rävlyan sagde:
Det var det jeg mente at gipse hele vejen men ikke låse den nedre del,
mod bjælkelaget, bliver det en liiille bevægelse så kan det ikke revne
Ok, ja min tanke var så at tapetsere men måske udfordrer jeg skæbnen.

R
Tror ikke at du udfordrer noget hvis du har gips hele vejen, det er som almindelige vægge fra gulv til loft med spartling mellem dem. Det er i samlingen bjælkelag vægge oppe nede som det kunne bevæge sig.

Jeg ville gipse hele væggen, skære ud gipsskivorna vis skarven, sætte glasfiber tape på, spartle, lime fiberfilt (mikrolit) grundfärgat og male over.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.