Jeg har et Gullringshus fra 1970.
Jeg overvejer at renovere stuen og vil sætte et glat gipsloft op.
Det nuværende loft er aflange fasade "masonitplader". Når man letter på masonitoverfladen, ser det ud til, at hver plade har en ramme og en plade ovenpå, som tykke plademoduler.

Over disse plademoduler synes der kun at være en tynd pap/plastmåtte og derefter isolering.

Hvordan sidder disse plademoduler sammen? Er de limet, og hele konstruktionen sidder kun i spærerne? Ingen reglar? Hvordan holder så store dele sammen?
Hvis de sidder i spærerne, hvordan sidder de så fast i spærerne?

I køkkenet er der gipsloft, som den tidligere ejer har skruet direkte i rammerne på disse plademoduler, holder det virkelig?

Skal jeg sætte reglar op for at sikre, at gipsen sidder fast?
 
Her kommer der også et billede.
 
  • Loftplade er ved at falde ned, afslører vævet panel i loftet.
det kan ikke være så, at "ramen" er typ lækket? Så burde det jo være nok at skrue det nye gips i disse.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.