Hej!

Jeg skal gipse et rum, der ikke har cc45 på reglarne, det er blandet med cc33 -> cc48.
Der sidder allerede 10mm masonit fast på væggen i de eksisterende reglar, og jeg skal nu supplere med 13mm gips. Nogle overvejelser...

Forslag 1
Skal jeg skære gipsen, så jeg altid slutter CC i en regel? Det føles som om, der bliver meget spild.

Forslag 2
Skal jeg skrue i hver regel og derefter sætte pladebånd ved hver gipssamling? Tror I, dette er tilstrækkeligt i betragtning af den bagvedliggende masonit?

Forslag 3
Dit tip til mig....?

/Mattias

KalleKe
Jeg har vægge med tretex, jeg har slået gipsen på uden at tage direkte hensyn til reglernes placering. Sidder udmærket. Den tidligere ejer havde endda gjort det samme i badeværelset og flisebelagt. Fungerede fint fra 1992 til jeg rev det ned for to år siden.

Men hvis du har tretex har du virkelig reglar da? Er det ikke planke væg bagved?

Tag masoniten væk og sæt OSB, saml så gipsen hvordan som helst ........

10 mm masonit er næsten lige så godt som OSB/plywood.
Sæt hele gipsplader og skru mod reglarne og i kanten på gipsen.

Protte

• Synes
slacker og 1 anden
  • Laddar…
Fast masonit (og tretex) flænser jo mere af en skrue end hvad osb eller plyfa gør. Mange har problemer med at skrue gips i tretex da den flænser af skruen og efterlader et hul under gipsen som gipsen så trykkes ned i og går i stykker. Jeg havde som nævnt fjernet masoniten (isoleret for lyd hvis det ikke findes) og derefter slået på osb+gips. Tager jo typisk lige så lang tid som at holde på med at måle hvad hver regel er, skære gips, masse ikke forsænkede samlinger som skal spartles osv. Er det 10 mm tyk masonit så går det nok at overveje, men min erfaring er at skruerne alligevel flænser disse og man får ikke noget greb med skruen. I sådanne tilfælde tror jeg at lime er bedre.

Du kan ikke sammenligne 10 mm byggboard med treetex på samme dag.

skru nogle skruer i en OSB, det flækker også lidt på bagsiden der.
TS, sæt hele plader og skru både ved reglerne og kanten på gipset.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.