Hej

Jeg har en væg, der består af gips og masonitplade bagved. Hvad skal jeg bruge for en plug til at hænge et tungt spejl op? Almindelig gipsanker virker ikke, da væggen er for tyk, og den rammer masonitpladen, når vingene folder sig ud.

Med venlig hilsen,

Peter

S
almindeligt gipsanker.
virker, hvis det foldes ud korrekt

Gipsanker til dobbeltgips.

S
Mellanbarn sagde:
Gipsankare til dobbeltgips.
ankare til enkelt gips skal række

Er det ikke nok med en skrue i masoniten, eller er spejlet så tungt?

S
smurfen72 sagde:
Rækker det ikke med en skrue i masoniten eller er spejlen så tung?
masonit er ikke det bedste materiale at fastgøre i

Nej det er det ikke, men nu har jo ts netop masonit i sin væg, så det er svært at vælge et andet bedre materiale så.

S
smurfen72 sagde:
Nej det er det ikke, men nu har ts jo netop masonit i sin væg, så svært at vælge andet bedre materiale da.
derfor gipsankre!

Ja så bør det holde i hvert fald, men et spejl, som jeg antager er plant, får en kraft næsten udelukkende nedad, og derfor bør en almindelig skrue holde godt, men alt afhænger jo af, hvor tungt det er, og hvilken type masonit det er.

En x krog med 3 søm holder til 15 kg i kun gips.

SBH sagde:
ankre for enkel gips skal række
Tænkte mig at masoniten var tyk da den sidder bag en gipsskive og derfor fungerede ikke gipsankeret som TS prøvet, (hedder nok noget andet end masonit men ser omtrent ligesådan ud gennem et borehul.)

SBH sagde:
ankare för enkel gips skall räcka
Men bliver ikke væggen for tyk for at et gipsankare for enkelvægg skal kunne foldes ud korrekt?

Mellanbarn sagde:
Gipsankare for dobbeltgips.
Hvor finder jeg sådanne? Søgte på k rauta på nettet men fandt ingen.

Bør vel være 6 eller 9mm masonit hvis den sidder bag gipsen (original vægplade?). Jeg ville have brugt mollyplugg/gipsanker til dobbeltgips. Det der kunne ske er, at pluggen ikke når bunden, så klemmer man forsigtigt "brickan" sammen og banker pluggen ind i væggen og skifter til enkeltgipsplugg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.