Jeg undrer mig over, hvad jeres erfaringer er med gipsplader indendørs, om det er et sugende materiale eller ej? Jeg har hørt begge dele. Alle vores vægge består af gipsplader, og tanken er, at vi skal male en hel del vægge og tapetsere nogle. Jeg tænkte, at vi først skulle grundmale og derefter male med 2 lag farve, men hvis gips ikke suger så meget, så er 2 farvelag tilstrækkeligt, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Det jeg altså tænker på: hvordan har I oplevet gipsplader, suger de meget maling, eller gør de ikke???
Det jeg altså tænker på: hvordan har I oplevet gipsplader, suger de meget maling, eller gør de ikke???
Jeg ved ikke, om dette er relevant, men i anvisningerne for Alfix primer og tætningslag anses gipsvægge for at være et sugende materiale, præcis ligesom fx letbeton.
Når det gælder maling, har jeg aldrig hørt andet end, at man skal grunde først. Men jeg er jo heller ingen maler.... :
Når det gælder maling, har jeg aldrig hørt andet end, at man skal grunde først. Men jeg er jo heller ingen maler.... :
Når man skal tapetsere direkte på gips, anbefales det først at påføre klister på gipset med en rulle og derefter tapetsere som normalt (med klister på tapetet), altså 2 lag klister.
Hvad angår maling, malede jeg en gipsvæg i sommer med 2 lag farve med godt resultat. Men det afhænger jo af farven... (jeg købte farve til en tredje omgang, men det var ikke nødvendigt for mig)
Hvad angår maling, malede jeg en gipsvæg i sommer med 2 lag farve med godt resultat. Men det afhænger jo af farven... (jeg købte farve til en tredje omgang, men det var ikke nødvendigt for mig)
Klik her for at svare