Har en gang som tidligere var dækket af mørke paneler med diverse lister. Jeg har revet det hele ned, og under var der et temmelig beskadiget underlag nogle steder. Hvordan løser man dette på bedste måde? Nogle plader er ikke helt i plan i øjeblikket. Føler at problemområderne vil være omkring dørene (se billeder). Den tanke jeg har lige nu er at fjerne al masonit og derefter sætte 6mm gipsplader op. Et andet alternativ jeg har haft er at lappe de ujævne områder med masonit + spartelmasse. Men det føles ikke som om det bliver en god løsning.
Jeg har også overvejet at få en tømrer til at ordne det hele.

Dørkarm i en renoveringsproces med afdækket væg og ujævne områder rundt om døren.
Dørkarm med uklare kanter og ujævn overflade, del af renoveringsprojekt. Viser problemområder omkring døre i en fjernet paneldækket gang.
Dørkarm i en hall med afskallet maling og ujævn overflade.
En halvvæg med fjernet paneler, synlige ujævne flader omkring en døråbning med træramme i renoveringsfase.
Dørkarmsdetalje med synlige slitage og pletter, op ad paneldør med messinghængsel, fra renoveringsprojekt i gangområde.
Dørkarm i gang under renovering med synlige skader på væggen omkring, brugt til at overveje forskellige renoveringsmetoder.

Jeg vil ikke tippe dig det ene eller det andet. Men nogle gange er det bedre at rive alt ned og starte forfra.
Held og lykke!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.