Vi er forholdsvis nye husejere og planlægger nu at genskabe et soveværelse, som de tidligere ejere fjernede, da de ønskede et større opholdsstue. Som begyndere på sådanne byggeprojekter har vi brug for lidt input fra jer om arbejdsforløb og udførelse.

Forudsætningerne er følgende:
* (Den hidtil imaginære) vægs mål er 2,375 m høj og 3,745 m bred.
* På gulvet ligger parket (har ikke tænkt mig at fjerne det i soveværelsesdelen)
* I loftet sidder huntonitplader
* Ved den ene væg løber to kobberrør mellem rummenens radiatorer (jeg antager, at disse gik gennem originalvæggens ene regel).
* Væggen vil blive lavet med isolering, osb og gips.

Alle guider, jeg har læst, begynder med at lave rammen af reglar. Det er lidt forskelligt, om de starter med loft- og gulvregel og derefter lodrette reglar, eller gulvregel efterfulgt af lodrette og derefter loftregel. Jeg antager, at det ikke spiller så stor en rolle, men kan have betydning i og med mine rør, som løber langs en væg?

Min tanke med de lodrette reglar er i hvert fald at begynde fra den væg, som ikke har rør, og derefter cc:a 60 cm mod den anden væg. Men hvordan gør jeg med det sidste stykke (6*60 cm = 3,6 m jmfr med 3,745), skal vægreglen her forkortes over rørene? Eller lave en form for udskæring?

Der hvor den gamle, fjernede væg sad, ser det ikke ud til at være trærelar bag de tværgående vægge, hvor de mødes, dvs. kun gips. Hvilken fastgørelsesmetode ville I vælge til indervæggens vægblokke her? Og hvilken fastgørelsesmetode ville I anvende til loftreglen?

F fohswe sagde:
Min tanke med de lodräta reglarna är i alla fall att börja från den væg som ikke har rör, og derefter cc:a 60 cm bort mod anden væg. Men hvordan gør jeg med sidste stykke (6*60 cm = 3,6 m jmfr med 3,745), skal vægreglen her forkortes ovenfor rørerne? Eller lave noget form for udskæring?
And the door in this wall will be??? Because it solves the problem

S sturnus sagde:
And the door in this wall will be??? Because it solves the problem
Det bliver ingen dør i den væg, og har aldrig været.

F fohswe sagde:
Der bliver ingen dør i den væg, og har aldrig været.
One plate 90 and 2.5 plates 120, so cc 5x60 + 1x45 + the rest

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.