Hej til jer!

Som mange andre afskyr også jeg at have kabler synlige, selvfølgelig findes der pæne kabelkanaler, men hvis man vil skjule kablerne helt, så skal man jo fræse en rille i væggen og spartle og tapetsere om, så langt ingen problemer.

Men hvis man har kabler med store stik som scartkabler, vga-kabler osv., så skal man jo finde en kæmpe kanal (måske 10cmx3cm?) som stik kan trykkes igennem, så man slipper for at klippe stikket og derefter lodde om når kablet ligger i væggen.

Mistenker at det kan blive et massivt spartelarbejde, så findes der store kabelkanaler, der er lavet til at fræses ind? Måske en slags flangse så den bliver nemmere at spartle?

Kan tilføjes at jeg har "massive" trævægge at fræse i, så overfræseren får lov til at stå sin prøve.

Mvh
Wretan

Jeg anbefaler at minimere antallet af kabler, der går til TV'et ved i stedet at skifte i forstærkeren. Så kan du klare dig med f.eks. et HDMI-kabel, hvilket gør det hele lidt enklere. Til min Pioneer-Plasma er der en separat medie-modtager, som alt andet kobles til, så der er kun et systemkabel (10m), der går til TV'et. Alt udstyr har jeg i stedet placeret i et skab, så man slipper for at se det. Et HDMI-kabel/kontakt går nok uden problemer ind i et 25mm-rør.

• Vægmonteret fladskærms-TV i en stue med højttalere på hver side og et opbevaringsskab til udstyr.
Hej krillek!

Syg flot må jeg sige, får næsten fornemmelsen af, at tingene ikke er tilsluttet, fordi man er så vant til at se kabelkanaler :)

Har desværre ikke hdmi på boxeren, så jeg må nok skifte fra scart til fordel for component i stedet, der tager lidt mindre plads.

Antager, at jeg bliver tvunget til at klippe strømkablet og sammensætte med sukkerknald, når kablet ligger i røret :)

Må gå til den ordentligt med fræseren for at få plads til kanalen og et par kilo spartel senere, burde man få en flad overflade at tapetsere på...

Tak for tippet!

Med venlig hilsen
Wretan

Tilsluttet, jeg lover :-)

Skulle måske have taget billedet med TV'et tændt...

Jeg borede ind i et afløbsrør i væggen :D Fik alt igennem i det rør :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.