Er der nogen, der har beregnet, hvad et almindeligt dobbeltgarage (ca. 6x6 m med tegltag) koster i løsvirke (ekskl. omkostningerne for fundamentet) og kan dele disse oplysninger? Jeg tænkte, jeg ville sammenligne med de virksomheder, der sælger byggesæt.

Lyder billigt. Har du nærmere prisoplysninger, der er mere nøjagtige, og hvad der indgik?

Skal du have træ da? Tjek med skanska prefab, hvad de skal have for fire vægge i beton?
/E

Da vi har træhus, vil jeg gerne have et trægarage. Vi havde tænkt på almindelige slagporte og at isolere det senere.

Nybyggaren: 40.000 kr lød helt OK. Er det med tegltag og garageport? Isoleret? Har du købt en tegning eller lavet den selv?

Mvh
Henke

Måske virker det kun ude på landet.
Tog motorsaven og savede "døren"
til snedkerværkstedet bare "lidt" større. Almindelige
slagporte - isoleret var den jo allerede.
Og så havde vi en garage. ;D Dvs. hvis du
finder nogen, der tænker på at rive et brænde-
eller snedkerværksted ned, kan du få fat i strukturen
meget billigt. Resten ordner sig.
Nu ved jeg ikke, hvor du bor - men har du overvejet
en carport i stedet for garage? Bliver endnu
billigere.
Hilsner
Hobbit

Dobbeltgarage 55 kvm, træ, isoleret, slagporte, betontegl, kvittering: ca 45.000 kr.

Nej, men Henke spurgte efter pris uden gulv.

Hvis du har skov, (eller kan købe tømmer billigt) fæld lidt, hyr en fyr/pige med en bærbar sav (Woodmizer) og sav reglar og træ til facaden selv. Jeg savede alt til en garage på 4,5*11m op, og jeg har masser tilbage af forskellige dimensioner, alt i alt kostede det 9000:- at save op. Træerne er fra grunden, da vi byggede huset, så de var "gratis".
Værdien af alt træet i handlen ligger måske på 40000:-. Så der er penge at spare.
Ser dog ud som en bræddeplads derhjemme ;D

Lilla_vargen sagde:
Dobbeltgarage 55 kvm, træ, isoleret, svingporte, betonsten, kvittering: ca. 45.000 kr.
Kan du uddybe, hvordan du gjorde, hvor du købte materialet fra?

Lavede en enkel tegning selv. Derefter en detaljeret materialbeskrivelse af alt: træ, vinduer og døre, tagbeklædning, isolering, nedløbsrør, søm mm. Denne blev sendt ud til alle tømmerhandlerne i området (Blekinge) som skulle afgive pris. Vi købte fra den billigste. Fundamentet blev støbt samtidig med husets fundament og indgik i pakkeprisen for dette. Derefter snedkerede vi selv i løsvirke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.