Behøver lidt hjælp angående brandsikring og garage. Har talt med mit forsikringsselskab, og de ønsker, at jeg bygger ifølge EI60, og ifølge dem skal det være tilstrækkeligt at bruge 2x13 mm gips, alternativt osb+gips, men lidt usikker på om dette passer, har også læst at man kan vælge 15 mm brandsikret gips, men opfylder dette EI60?
vi ønsker egentlig at have synligt bærende lag som loft men ifølge EI60 skal vi have gipsloft og for at undgå at spartle og male alt tænkte jeg spørge om der findes flotte loftplader som opfylder kravene i stedet?
vi kommer til at have to biler i garagen og også en oplader til fremtiden, ved siden af står der også en traktor, men ingen dyr.
vi ønsker egentlig at have synligt bærende lag som loft men ifølge EI60 skal vi have gipsloft og for at undgå at spartle og male alt tænkte jeg spørge om der findes flotte loftplader som opfylder kravene i stedet?
vi kommer til at have to biler i garagen og også en oplader til fremtiden, ved siden af står der også en traktor, men ingen dyr.
Skal du bare have det som en garage, så kan det næppe kræves el60.
Har de misforstået, at det skal være et værksted, hvor der skal udføres varme arbejder, så kan jeg købe det.
Har de misforstået, at det skal være et værksted, hvor der skal udføres varme arbejder, så kan jeg købe det.
Kan jeg ikke svare på, manden jeg talte med kender forudsætningen, ingen dyr og kun biler, der skal stå i garagen, men siger alligevel, at de vil, det skal klare ei60.H Helmersson sagde:
Så nu vil jeg bare slippe med lidt mindre arbejde, i dette tilfælde spartling, for det bliver en del på 80 kvm garage med gipsloft.
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 197 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,197 indlæg
Det er jo ret meget arbejde. Jeg havde bedt om at få en henvisning til forsikringsvilkårene. Det der kan han jo meget vel have misforstået.B bergquist sagde:Kan jeg ikke svare på, mannen jeg snakkede med, kender forudsætningen, ikke nogle dyr og kun biler der skal stå i garagen, men siger alligevel at de vil have at det skal klare ei60.
Så nu vil jeg bare slippe for lidt mindre arbejde, i dette tilfælde spartling for det bliver en del på 80 kvm garage med gipsloft
Ja, en del arbejde er det og selvfølgelig en ekstra udgift, men skal have fliser på væggen og det skal males for ellers bliver det mørkt, kan jeg så finde alternative fliser til gips så jeg slipper for at spartle alle samlinger så sparer jeg meget tid.
Klik her for at svare