Jeg har det samme på mit hus fra -37, men hvornår fugtbeskyttelsen blev monteret, har jeg ingen anelse om. Det lader til at være noget, der ligner Platonmatte. På mit hus sidder desuden cirka 10 cm Gullfiber uden på plastmåtten.
Platon er vel et varemærke. Der er sikkert mange, der har fremstillet lignende produkter under forskellige navne med lidt forskelligt udseende. Princippet er dog det samme.