12,595 læst ·
4 svar
13k læst
4 svar
Gamle huller i betonvæg, hvordan fylde op?
Jeg fik mit soveværelse tapetseret om for en tid siden. Maleren, der gjorde det, spartlede over gamle huller, der sad over vinduet, hvor rullegardin og gardinstænger havde siddet. Nu skulle jeg sætte rullegardinet op igen efter arbejdet var færdigt, men stødte på problemer. Der er masser af gamle huller bag den nye tapet, og jeg kan ikke få pluggen til at sidde ordentligt fast.
Jeg må således udfylde hulrummet så godt som muligt, uden at rive nogen tapet af. Jeg har boret to huller med ca. 2 cm mellemrum, men væggen er så porøs og gennemboret, at der slet ikke er noget at fæste i (se billede). I 2cm-mellemrummet mellem hullerne er der helt tomt.
Jeg overvejer at fjerne mellemrummet mellem hullerne og så prøve at udfylde det bedst muligt. Jeg har brug for en slags spartelmasse, tror jeg, og på "sprøjte", så jeg kan komme til mest muligt. Har I nogle tips til materiale eller alternativ fremgangsmåde?
Jeg må således udfylde hulrummet så godt som muligt, uden at rive nogen tapet af. Jeg har boret to huller med ca. 2 cm mellemrum, men væggen er så porøs og gennemboret, at der slet ikke er noget at fæste i (se billede). I 2cm-mellemrummet mellem hullerne er der helt tomt.
Jeg overvejer at fjerne mellemrummet mellem hullerne og så prøve at udfylde det bedst muligt. Jeg har brug for en slags spartelmasse, tror jeg, og på "sprøjte", så jeg kan komme til mest muligt. Har I nogle tips til materiale eller alternativ fremgangsmåde?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Hur får jag en bra ytskikt på en betongvägg med små ihåligheter
Färg, Måla & Tapetsera -
ny vedspis- behålla gamla skorstenen?
Ved, Pellets, Flis -
Är det lönsamt att behålla min gamla värmepump?
Värmepumpar -
Fylla igen gamla plugghål i betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera