Jeg fik mit soveværelse tapetseret om for en tid siden. Maleren, der gjorde det, spartlede over gamle huller, der sad over vinduet, hvor rullegardin og gardinstænger havde siddet. Nu skulle jeg sætte rullegardinet op igen efter arbejdet var færdigt, men stødte på problemer. Der er masser af gamle huller bag den nye tapet, og jeg kan ikke få pluggen til at sidde ordentligt fast.

Jeg må således udfylde hulrummet så godt som muligt, uden at rive nogen tapet af. Jeg har boret to huller med ca. 2 cm mellemrum, men væggen er så porøs og gennemboret, at der slet ikke er noget at fæste i (se billede). I 2cm-mellemrummet mellem hullerne er der helt tomt.

Jeg overvejer at fjerne mellemrummet mellem hullerne og så prøve at udfylde det bedst muligt. Jeg har brug for en slags spartelmasse, tror jeg, og på "sprøjte", så jeg kan komme til mest muligt. Har I nogle tips til materiale eller alternativ fremgangsmåde?

• To huller tæt på hinanden i en væg med tapet. Viser beskadiget og porøst område, hvor pluggen ikke kan fastgøres korrekt.
  • To huller i en væg nær et vindue med ny tapet. Hullerne er tæt på hinanden og udfordrer montering af rullgardin på grund af porøs vægstruktur.
Jeg ville selv bruge enten ankermasse og en ordentlig rawlplug alternativt byggesilikone og rawlplug. Tror ikke, at idéen med at lave et større hul løser dit problem, men bare forværrer det.

Jeg tænkte bare, at det ville være lettere at komme til at fylde i, hvis jeg har et større hul?

Ankermasse og byggesilikone sælges på tube, så det skal nok ikke være noget problem. Sæt bare i pluggen, før det er hærdet, ellers kan det blive lidt svært :P

ankermasse synes jeg også lyder godt. Sørg bare for at få hullerne nogenlunde rene først (sugerør og puste lidt forsigtigt fungerer, blæser man for hårdt, så må man vaske ansigtet bagefter)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.