Vi har fået flyttet en hoveddør i kælderen, og den gamle åbning blev muret til med Leca-blokke. Nu er det tid til at færdiggøre indersiden, men blokkene flugter ikke med resten af væggen, så vi har brug for at fylde niche på 5-8 cm på en eller anden måde.

Den øvrige væg består af pudset Træullit, men flere af sådan nogle plader har jeg ikke haft held med at skaffe. Min tanke var at opsætte letbetonplader og pudse, men det føles som et unødigt luksuriøst fyldmateriale, ikke? Cellplast mellem metalregler og så gipsplade kan måske fungere, men så bliver det en plan og fin overflade i kontrast til den øvrige grove væg, og helst vil jeg bevare en ru struktur. Kan man skabe det på gips på en måde?

Har nogen andre tips til metoder for at fylde niche?

Du kan jo grenge alle pudsede overflader som du vil. Det handler nok mest om at finde en teknik, der gør din nye pudsoverflade så lig resten af væggen som muligt. Uanset hvilket fyldmateriale du vælger, står du over for det samme problem med pudsoverfladen..

Personligt ville jeg have valgt at fylde med samme materiale som resten af væggen, altså leca. Jeg ville ikke pudse organisk materiale ind i en kældervæg (hvis du nu har tænkt at bruge almindelig byggespånplade)

Jeg kiggede på Leca, det tyndeste jeg fandt var 8-9 cm men nichen er lavere. Det blev letbetonplader, indså som du siger at det var bedst at undgå organisk materiale mod kældervæg. Det er første gang jeg pudser så det bliver til at finde grundteknikken først! ;)

Fulkemisten
K Kahuna sagde:
Jeg kiggede på Leca, det tyndeste jeg fandt var 8-9 cm, men nichen er grundere. Det blev letbetonplader, indså som du siger, at det var bedst at undgå organisk materiale mod kældervæggen. Det er første gang jeg pudser, så det bliver til at finde grundteknikken først! ;)
Del et billede af, hvad du vil opnå, så kan sikkert en dygtig murer i Forumet tipse om passende teknik =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.