Hej
Vi har fræset spor i vores betontag for at lægge VP slange ind. Slangen er nu fastgjort, og sporene skal lukkes.

Hvilket materiale skal man bruge for at det kan hæfte til betonen uden at falde ned? Vi har købt cement, da det har fungeret perfekt ved tilsvarende arbejde på væggene. Men nu er tyngdekraften en større udfordring.

Har nogen gjort dette før og har nogle gode tips?

Har selv både brugt cementbaseret puds og fix til fliselægning med godt resultat (det sidste mere af ta-hvad-der-er-hjemme end planlagt dog). Visse mærker har et blandingsinterval angivet, og da får du ret tyktflydende allerede med den lavere volumen vand. Er det så rigtigt djævligt, går det selvfølgelig at bruge mindre vand end det for at få det endnu mere pastalignende, men tænk på at styrken og andre egenskaber ændres. Skal du bare holde oppe VP-rør, spiller det måske mindre rolle.

Det jeg bemærkede, da jeg kørte, var at det var ekstremt vigtigt, at VP-røret eller slangen er ordentligt fikseret allerede inden du anvender noget mørtel. Ellers bliver det et helvede at få fast. Tænk også på at forvande med en blomstersprøjte eller køre en omgang med primer inden, så du ikke trækker alt vand direkte ud af mørtlen. Specielt vigtigt hvis du bruger mindre vand end angivet.

// Mats

Har gjort dette og kørte ifølge følgende. Fæstede vp-røret ordentligt med klammer. Vædede pudsen med en murbørste/stor pensel. Spartlede med gipsmørtel / Gypsum og trykkede godt, så massen kom rundt om hele røret/slangen. Når det var tørret, spartlede jeg hele loftet (jeg ved ikke hvad du skal have for overflade i øvrigt).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.