Hej!

Jeg har nu ledt rundt i et godt stykke tid uden resultat og testet flere produkter uden at blive tilfreds, så derfor henvender jeg mig til jer på dette forum for råd og idéer til at løse mit problem. Håber I har en mulig løsning til dette.

Jeg er i gang med at renovere min lejlighed (lavet i beton) fra bunden, alt fjernes, gulv, tapet, lister, karme m.m. Nu, når væggene er færdige, gulvet er lagt, og dørkarmene er på plads, skal fodlister og dør- vindueskarme monteres. Disse lister limer jeg fast med et stærkt tilpasset monteringslim for ikke at skrue/nagle i betonen. Dette bidrager samtidig til sprækker mellem væggen og listerne, som jeg ikke kan have.

Let tænkte jeg og fyldte i med en latexfuge, slutresultatet blev utroligt flot, og jeg blev tilfreds med mit arbejde... men... ubehandlet latexfuge er klistret og sej, så det bliver som en magnet for støv. Det er heller ikke noget, som let kan fjernes med en klud eller støvekost, det sidder som bare den.

Jeg valgte aktivt ikke at male efter fugningen, da listerne er købt for-malede, så jeg vil ikke ødelægge den fine finish samt få en malet overflade, der ikke går jævnt over mod væggen. (meget kræsen af mig)

Jeg håber virkelig, at der findes en form for løsning til at kunne skjule disse sprækker uden at skulle male. Nogle af dem, jeg har testet, er følgende:

Latexfuge: Fin hvid farve, der smelter godt ind. Dog er den sej, så støv hænger fast.

Byggefuget: Fin hvid farve, der smelter godt ind. Dog er den sej, så støv hænger fast.

Acrylfuge: Ikke sej, så støv kan fjernes, men den bliver cremet hvid samt delvist gennemsigtig, så den smelter ikke godt ind med listen.

Hvad har I for idéer?

Mvh
Tobias

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.