Har sat op ny spredt panel, og snart kommer der gipsplader op.
Mus og lyd har været et problem her før.
I en tidligere diskussion med jer fremkom det, at man kan lægge et tyndt lag isolering på denne side af kondensplasten, så længe det ikke var mere end 1/3 af den samlede isolering, noget i den stil, en lydinteresseret skrev lidt om dette sidst.
Sig, at musene kommer igennem plasten, løber på gipsen, så vil jeg forhindre dem i at kunne løbe forbi alle indvendige vægge. Så jeg satte regler/krøds over de indvendige vægge.
Så tænkte jeg improvisere med dette om at have isolering på indersiden, for jeg har ikke råd og lyst til at tænke hele loftsoverfladerne, så jeg tænkte lægge, så det er måske 40-50 cm isolering lige mod disse regler på begge sider...
Men... Der blev mellemrum mellem indvendig væg og reglen... Overvejer at tage fugeskum der... Dog siges det, at musene også spiser det, medmindre man køber den specielle fugeskum, som anticimex bruger, som smager bittert...
(modulhus, deraf ser mine indvendige vægge mærkelige ud med sektioner i sektionerne)
hvad tror I om disse sprækker.... hvad fungerer bedst mon tro... drev eller fugeskum... måske kunne tage latex også, men har hørt, at musene rent faktisk synes, det er lækkert..