28,324 læst ·
7 svar
28k læst
7 svar
Fuge i stedet for liste mellem loft og væg?
...ville det fungere? Har problemer med at finde passende lister til stuen og begynder at overveje at lægge en tyk blød fuge der i stedet. Væg/loft kanten er ret god, så der er ikke behov for en liste for at skjule noget, men det ser måske flottere ud.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Emnet begynder at blive lidt klassisk, og der er et tilbagevendende dilemma. Nemlig at fugen og det omkringliggende plademateriale sprækker. Bare I har tålmodighed med at drive al byggefugt ud og fastgør loft og vægge hver for sig og undgår overhæng, så er det klart, at det går. Brug derudover en så elastisk overmalbar fugemasse, som I kan finde, altså ikke almindelig "billig".
Problemet med at vente er jo, at du måske vælger andre farver på væggene end hvad fugen er, så bliver det jo at male om det hele efter næste vinter... Jeg ville fuge men lade det tørre 1 uge, så male. Dog er jeg bare glad amatør, så en professionel har måske en anden tanke?
Jeg fugede mellem loft/væg og ventede kun til den havde hærdet på overfladen... så godt ud i en uges tid, så revnede malingen... altså ikke fugemassen, den klarede sig, det var loftmalingen som revnede, men den fyldte jeg i det sidste jeg gjorde, når rummet var færdigt i øvrigt (efter et par uger) og det blev kanon... har stået et godt halvt år nu og ser stadig fint ud... så hvis man har tid, skal man vente på fugemassen, ellers tager det 5 minutter at male over revnerne...
MVH: Marcus
MVH: Marcus
Klik her for at svare