Måske forkert sted for tråden.
Flyt den i så fald. Tak.

Hvad mener I er bedre og hvorfor? Bygge fritstående eller tilbygget garage?

Rent økonomisk er vel en tilbygget måske at foretrække - en ydervæg mindre, og garagen fungerer jo også som en varmebuffer til huset, så opvarmningsomkostningerne burde blive noget lavere. Det giver også fleksibilitet for fremtiden - måske vil man selv eller den næste ejer åbne op fra hus til garage og lave et hobbyrum/kontor/gæsteværelse/spa der, og parkere bilen i carport i stedet.

Det sidste afsnit er ikke så dumt! At jeg ikke tænkte på det.

Så kommer jeg med ulemperne da :)

Du får en brandcellegrænse, hvilket kræver lidt ekstra arbejde. Så har vi lugt, lyd og støv, hvis man laver noget i garagen. Disse bliver jo bedre med en separat garage.

En stor fordel er, at man har værktøj og lignende tilgængeligt indefra uden at skulle forcere en snedrive i mørket :)

H
Det fikser man ved at have et ekstra sæt i kælderen.
Separat garage synes jeg er bedre.

Jeg har for 1 år tilbage 75m2 garage/værksted sammenbygget med huset, og jeg synes, det er meget praktisk. Perfekt at smutte over i tøfler for at ordne en lille ting eller bare for at få lidt "alene tid" :)

Den eneste ulempe, som er blevet påpeget, og som jeg er enig i, er støv/lugt/støj, der kan blive generende, hvis man ikke tænker sig om. Brandklassen, da jeg byggede, var ei 30, som stort set enhver væg opfylder.

Ulempen ved indbyggt er, at man forstyrrer de øvrige beboere, når kompressoren eller støjende værktøj bruges, ligeledes kan svejserøg eller noget, der lugter, også bemærkes.
Men fordelene opvejer, hvis jeg havde mulighed, ville jeg bygge det sammen med huset, 75 m2 lyder som et passende område desuden tillykke med det d^_^b jeg burde skifte hus følte jeg pludselig :P

hokanp sagde:
Det fixar men gennem at have en ekstra sæt i kælderen.
Det var der fejlen lå.
Jeg skal omgående gå og hente spaden og begynde at grave lidt ;)

Vi byggede 90kvm tilbygning for 2 år siden. Hvorfor tilbygning?

Som tidligere nævnt kan man tasse ud når som helst i bare tøflerne.
Det ville være blevet for smalt, hvis vi ikke havde bygget det sammen med huset.
El og vand bliver nemt at trække.
Man kan laste ting direkte fra bilen ind i køkkenet, hvis man bygger det rigtige sted med de rette forudsætninger.

Tja, det var vist det.

Hvad angår støj, så fungerer det ret godt. Jeg kan save og snedkerere på indersiden af garagen uden at konen klager eller ungerne vågner.

Om det bliver nemmere at bygge, ved jeg ikke. Jo, man slipper for at bygge en del af en væg, men det handler om at få taget tæt mod den eksisterende ydervæg og at få det til at passe pænt sammen med huset, så den del spiller nok mindre rolle.

Men som sagt. Det er fandme rart at kunne løbe ud i garagen og have adgang til ting. Man kan også lave en del opbevaring i garagen og på garageloftet, som man kan have brug for at få fat i uden at ville ud i kulden og løbe rundt.

Det må være kanon at bare klæde sig hurtigt i lidt varme tøj, starte sneslyngen og bare køre et minut uden at træde i sneen.

Eller tage afsted for at handle. Fra en garage til den anden garage. Man trykker bare på fjernbetjeningen, og porten åbner sig. Alt imens det regner som bare fanden!

Kanon på når det er koldt og regnigt ude. Bare tage en tur gennem kælderen og ud i bilen som holder +12 når man kører ud i -20.

Ulempen er at man bliver for doven til at skovle inden man kører ud så man kører på to hårde striber.

Men det er skide behageligt at komme hjem når det regner som et ondt år og bare trykke på fjernbetjeningen og bakke ind.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.