Hej,

Jeg har brug for at fremstille indvendige døre, der er isolerede. De skal være i kælderen og sidde mellem en opbygget gang ved trappen til overetagen og resten af kælderen. Der skal være opvarmet i rummene ved trappen, men ikke i resten af kælderen.

Der er lidt specialmål, da loftshøjden på grund af tillægsisolering af gulvet/kælderloftet har taget højde i brug.
Jeg har tænkt mig at fremstille dørene selv. Så bestilte døre hos et snedkeri er ikke aktuelt. (Har alt for mange værktøjer, der skal bruges) :-)

Min idé er at med en ramme af fyrretræ, sider af masonit eller tynd MDF og isolering derimellem, få det hele til at fungere. Dørene må jo ikke blive for tunge. Det er vægge af 95-regel, osb + gips på begge sider. Så den totale tykkelse er 143 mm på væggene.

Er det en ok løsning?
Nogle andre forslag?
Hvordan skal karmen fremstilles? (Jeg har tænkt at bruge reglar i passende dimension og save til tilpasninger mv.)
Hvad bør man tænke på?

Tak på forhånd!

Mats

Brug celleplast som isolering og hellim pladerne på reglar og celleplast, så bliver konstruktionen stivere. HDF er måske bedre end MDF, mere fugttålende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.