Godt/dårligt, billigt eller dyrt har jeg ingen opfattelse af, men mit tag skal have en hætte fra Vittinge, der passer til teglstenen OG har rørs diameter 160mm, det sidstnævnte for at optimere ydeevnen fra emhætten. Denne hætte kostede 2300:-.

Et andet alternativ er at tale med en pladesmed. Jeg tror ikke, det bliver dyrere, men sandsynligvis ikke så meget billigere heller, medmindre man har gode kontakter selvfølgelig...

Hej, jeg monterede netop en sådan på et tag med jönåkerspannor. Ventilatoren har vi på loftet, så det er kun en metalhætte, der monteres i det rum, der bliver, når man fjerner en tegl. Købtes hos Ekströms trä i Norrköping, som tog den fra Jönåker, pris 1375 kr inkl. moms.

Held og lykke

Har lige bestilt en fra-luft-hat til mit tag, Nortegel, den koster ca. 1600 inkl. moms. Min blikkenslager koster 300+moms/time, det giver ham lidt over 4 timer til at fremstille og montere en hat inkl. materialer. Jeg tror ikke, det bliver billigere, hvis "plåtis" gør det, den færdige hat monterer jeg selv. Blikkenslageren har selv sagt, at det tager ca. 2 timer at fixe en afløbsventilation, og det er jo bare et lige rør.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.