Skulle have brug for at fræse omkring 1kvm klinker i en brusehjørne (faldet er forkert) og overvejer, hvilket værktøj jeg skal gå efter..

En eller anden form for fræser ville jo være fint, så man garanteret ikke ødelægger tætningslaget.!

Forslag?

Trist at sige, men Du får
nok ikke fjernet klinkerne uden at skade
tætningslaget.

Mvh Putte

Ja, men det må jo kunne lade sig gøre med en fræser eller noget lignende..
Så kan man vel "skrælle af" klinkerne, indtil der kun er en millimeter ned til fixen - som jo ligger ovenpå tætningslaget..

Jeg har set sådanne gulvfræsere, der ligner en gulvslibemaskine, men så stor bliver jo klodset for bare 1kvm.

Findes festo betongfræser til leje.
Men du skal fjerne fliserne først.

Mvh Putte

ByggPutte sagde:
Finns festo betonfræser at leje.
Men Du måste ha fjernet fliserne først.

Mvh Putte
Men fræseren tager ligeså tætningen eller?
Findes mulighed eller om det ikke ser goofigt ud spartle på eksisterende och lægge nyt i samlingen så kan man altid bygge en "sarg" hvis man vil undgå at demolere tætningen osv.. Men man får lægge ribben hvor man vil have den iøvrigt.

Jeg havde jo tænkt mig noget, der ser ud omtrent sådan her..
http://www.bfast.se/pdf/slipkopp.pdf

Tanken var altså, at jeg skulle tage lidt ad gangen, indtil man ser fixen..

Hej!

Da jeg fjernede fliser i mit tidligere badeværelse, sad tætningslaget utrolig meget bedre fast i fliseklæberen end i væggen. Det var umuligt at fjerne dem uden at beskadige tætningslaget.

/pinebar

Men altså, jeg skal ikke bryde/bore/knakke pladerne væk i så fald, men mere slibe/fræse dem væk...

Jeg forstår ikke, hvorfor jeg skulle risikere at skade tætningslaget - som jo ligger under fixen...

Ingen der har gjort det..?

Tror det er svært at få sådan præcision med
at fræse eller slibe bort klinker og fix.
Og det kan jo være svært at se om tætningslaget
er gået i stykker.
Ved at på jobbet har det sket at varmesløjfen
gik i stykker og da har de fjernet enkelte
fliser. Men da har det været inden de var brændt
fast ordentligt.

Mvh Putte

K
Hvis fallet er forkert, så er fallet på tætningslaget også garanteret forkert, hvilket betyder, at hvis du skal gøre det rigtigt, skal du fjerne gulvet, ordne fallet og derefter tætne det igen. Det vigtigste i en badeværelseskonstruktion er, at tætningslaget har fald, da hverken klinker eller fuger er tætte.
Gulvvarme hjælper jo en del, men der er en grund til, at man har fald.

At fræse/slibe ned klinkerne tror jeg ikke er muligt. Begynder du med det, vil klinkerne til slut løsne sig/sprække, hvilket garanteret vil beskadige tætningslaget.

Min sidste anbefaling er at kontakte en fagmand, der ved, hvordan det fungerer.

Jeg var nok lidt uklar i det første indlæg - faldet er ikke forkert, men det er lidt for dårligt, hvilket resulterer i, at vandet løber ud over gulvet, når man bruser og såååå langsomt tilbage til afløbet. Det er dette, der skal udbedres ved at fikse selve brusehjørnet.

På trods af alle de gode råd tror jeg, at jeg vil bruge sådan en slibemaskine, som jeg linkede til i et tidligere indlæg. Min fætter er flisemurer, og ifølge ham bruger de nogle gange sådan en slibekop.

Det er muligt, at der er sådan et skarpt drev i den, at præcisionen bliver svær, men jeg tror nok, det skal gå.. Desuden skal jeg ikke fræse selve fugen væk, men kun selve klinken, da der skal lægges nye ovenpå de gamle bagefter..

Held og lykke 8-)

Mvh Putte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.