Hej, jeg vil gerne dobbelttjekke med jer andre, hvordan I tænker. Jeg er i gang med at renovere huset og skal lave et tidligere soveværelse om til badeværelse.

Som det ser ud, er jeg nødt til at fravige anbefalingerne (GVK).

På dette har jeg tænkt at lime/skræve gulvgips, derefter armere og lægge udjævningsmasse/gulvspartel.

Som det ser ud er problemet, at gulvbjælkelaget er 190mm i stedet for de anbefalede 220mm.

Hvad mener I andre, i og med dobbelt forstærkning med henblik på gulvgips + armering/gulvspartel. Vil gulvet opretholde den stabilitet, som GVK's anbefalinger efterspørger?

Alternativet er at bryde hele gulvet op og lægge et yderligere bjælkelag på cc30, derefter ovennævnte Gulvspån/gulvgips/armering og gulvspartel.

Taknemmelig for jeres indvendinger og overvejelser.

/Tobias

Dine 45x190 i kombination med skruvlimmet 22 mm spånplade er tilstrækkelig til at klare både nedbøjnings- og svajkrav. Primært p.g.a den begrænsede spændvidde. Det andet tilfører intet ud fra et stabilitetssynspunkt.

• Synes
TobiasGren
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Dine 45x190 i kombination med skruelimmet 22 mm spånplade er tilstrækkeligt til at klare både nedbØjning og fjedringskrav. Primært p.g.a den begrænsede spændvidde. Det andet tilfører intet fra et stabilitetssynspunkt.
Tak for dit svar. Hvad baserer du din argumentation på, kan jeg beregne det her på nogen måde? Som det er. Nu adskiller det sig 30mm på reglerne i forhold til anbefalingerne, hvilket bør betyde en vis/markant forskel som følge af afvigelsen.

T TobiasGren sagde:
Hvad bygger du argumentationen på
Elasticitetsteorien og de gældende konstruktionsregler. GVK er en branchestandard.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.