Hej,
Jeg har disse vandrette regler, der er fastgjort mod betonvæg. Jeg gætter på, det måske er sømplug eller lignende.
De sidder fast som bjerget!

Nogen der har tips til bedste måde at få løsnet disse? Vold og muskler plejer ellers at være min metode, men nu tænkte jeg, at - der burde være nogen, der har nogle smarte kneb, så jeg prøver at skrive her.

Jeg skal altså fjerne reglerne helt og holdent.

Tak!
 
  • Vågræt træliste monteret på en hvid betongvæg med synlige kroge og skruer.
  • Vågrætte reglar monteret på en hvid betonvæg, del af et projekt om at fjerne reglarne, med en hylde og værktøj i nærheden.
Har du prøvet at skrue dem ud?

Og hvis du allerede har prøvet med skruetrækker, så prøv med en mutterknakker.
 
V Vovve_ sagde:
Har du prøvet at skrue dem ud?

Og hvis du allerede har prøvet med skruemaskine, så prøv med en mutterknækker.
Ja selvfølgelig, har allerede prøvet at skrue dem ud, men de sidder utroligt stramt. Hm... hvordan skal en mutterknækker hjælpe, når jeg ikke kan nå skruehovedet?
 
Trodde det var infæstningen?
Eller hvor sidder i så fald infæstningerne du har prøvet at skrue på?
En væg med en skruehul og krog monteret nederst, diskussion om fastgørelse.
 
Skruvskallen ser ikke så sjov ud. Jeg ville nok have brugt et kjernebor omkring fastgørelsen (det fungerer jo med en dosfræser også, bare at man skal forskyde hullet) og håbet på, at reglen ikke også er limet. Så har du kun selve fastgørelserne at håndtere derefter.
 
Vold, spræng reglen og slå af spiken alt såfa af spiken med tiger eller fein. Jeg ville gå på alt 1.
 
es.suhaggyB es.suhaggyB sagde:
Vold, brud reglen og slå en spiker alt såfa af spiker med tiger eller fein. Jeg ville gå på alt 1.
Virker tigersav på grovere spiker? (Jeg har aldrig kørt med tiger før)
 
V Vovve_ sagde:
Troede det var fastgørelsen?
Eller hvor sidder i så fald fastgørelserne, du har prøvet at skrue på?
[billede]
Hej,
Jeg som misforstod, hvordan man bruger møtrikspænder. Du har ret, man kan prøve med en møtrikspænder på skruehovedet. Nu har jeg dog ingen møtrikspænder men=)

Undrer om et hæderligt stemmejern virker til at slå sømmet af med?
 
Da havde jeg nok prøvet med vold, en ærlig koben til at brække mod betonvæggen med, så kan du sikkert bryde reglen løs, skruerne vil dog nok sidde fast.

Et stemmejern vil næppe fungere særligt godt, og du vil sandsynligvis ødelægge det i processen.

Når du først har fået fjernet reglen, ville jeg prøve at knække skruerne ved at slå dem op og ned, indtil de går af, eller alternativt save dem af med en tigersav, hvis du har en klinge til metal.
Er det spigpløkker, kan du prøve at trække dem ud med kobenet.

Glem ikke at lægge noget mellem kobenet og væggen, hvis du prøver at brække reglen løs, så du ikke laver unødvendige mærker i væggen.
 
  • Synes
andersanders123
  • Laddar…
De der kan vel ikke være et problem
Slå et stemmejern ind og kløv reglen på midten ved siden af skruehovederne langs med reglen. Så løfter du de to halvdele bort med hænderne.

Derefter nipper du chucken på skruemaskinen rundt om skruehovederne og bakker dem ud.
 
  • Synes
andersanders123
  • Laddar…
E Et1975 sagde:
De der kan vel ikke være et problem
Slå et stemmejern ind og kløv reglen på midten ved skruvhuderne langs med reglen. Så løfter du de to halvdele væk med hænderne.

Derefter klemmer du borepatronen på skruemaskinen rundt om skruvhuderne og bakker dem ud.
Godt tip med borepatronen!!
 
Nu har jeg revet alt. Rigtig godt tip at bruge chucken!

Nu skal jeg sætte andre reglar op på samme sted. Men ved I, om man kan bruge de gamle borehuller i betonvæggen?
Min plugg ser ud til at passe. Men jeg tænkte at tjekke med nogen, der ved bedre først. Eller skal jeg "tætte hullet" med en eller anden masse?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.