Hej,
Jeg har disse vandrette regler, der er fastgjort mod betonvæg. Jeg gætter på, det måske er sømplug eller lignende.
De sidder fast som bjerget!
Nogen der har tips til bedste måde at få løsnet disse? Vold og muskler plejer ellers at være min metode, men nu tænkte jeg, at - der burde være nogen, der har nogle smarte kneb, så jeg prøver at skrive her.
Jeg skal altså fjerne reglerne helt og holdent.
Tak!
Jeg har disse vandrette regler, der er fastgjort mod betonvæg. Jeg gætter på, det måske er sømplug eller lignende.
De sidder fast som bjerget!
Nogen der har tips til bedste måde at få løsnet disse? Vold og muskler plejer ellers at være min metode, men nu tænkte jeg, at - der burde være nogen, der har nogle smarte kneb, så jeg prøver at skrive her.
Jeg skal altså fjerne reglerne helt og holdent.
Tak!
Skruvskallen ser ikke så sjov ud. Jeg ville nok have brugt et kjernebor omkring fastgørelsen (det fungerer jo med en dosfræser også, bare at man skal forskyde hullet) og håbet på, at reglen ikke også er limet. Så har du kun selve fastgørelserne at håndtere derefter.
Løsbygger
· Västmanland
· 275 indlæg
Vold, spræng reglen og slå af spiken alt såfa af spiken med tiger eller fein. Jeg ville gå på alt 1.
Hej,V Vovve_ sagde:
Jeg som misforstod, hvordan man bruger møtrikspænder. Du har ret, man kan prøve med en møtrikspænder på skruehovedet. Nu har jeg dog ingen møtrikspænder men=)
Undrer om et hæderligt stemmejern virker til at slå sømmet af med?
Da havde jeg nok prøvet med vold, en ærlig koben til at brække mod betonvæggen med, så kan du sikkert bryde reglen løs, skruerne vil dog nok sidde fast.
Et stemmejern vil næppe fungere særligt godt, og du vil sandsynligvis ødelægge det i processen.
Når du først har fået fjernet reglen, ville jeg prøve at knække skruerne ved at slå dem op og ned, indtil de går af, eller alternativt save dem af med en tigersav, hvis du har en klinge til metal.
Er det spigpløkker, kan du prøve at trække dem ud med kobenet.
Glem ikke at lægge noget mellem kobenet og væggen, hvis du prøver at brække reglen løs, så du ikke laver unødvendige mærker i væggen.
Et stemmejern vil næppe fungere særligt godt, og du vil sandsynligvis ødelægge det i processen.
Når du først har fået fjernet reglen, ville jeg prøve at knække skruerne ved at slå dem op og ned, indtil de går af, eller alternativt save dem af med en tigersav, hvis du har en klinge til metal.
Er det spigpløkker, kan du prøve at trække dem ud med kobenet.
Glem ikke at lægge noget mellem kobenet og væggen, hvis du prøver at brække reglen løs, så du ikke laver unødvendige mærker i væggen.
De der kan vel ikke være et problem
Slå et stemmejern ind og kløv reglen på midten ved siden af skruehovederne langs med reglen. Så løfter du de to halvdele bort med hænderne.
Derefter nipper du chucken på skruemaskinen rundt om skruehovederne og bakker dem ud.
Slå et stemmejern ind og kløv reglen på midten ved siden af skruehovederne langs med reglen. Så løfter du de to halvdele bort med hænderne.
Derefter nipper du chucken på skruemaskinen rundt om skruehovederne og bakker dem ud.
Nu har jeg revet alt. Rigtig godt tip at bruge chucken!
Nu skal jeg sætte andre reglar op på samme sted. Men ved I, om man kan bruge de gamle borehuller i betonvæggen?
Min plugg ser ud til at passe. Men jeg tænkte at tjekke med nogen, der ved bedre først. Eller skal jeg "tætte hullet" med en eller anden masse?
Nu skal jeg sætte andre reglar op på samme sted. Men ved I, om man kan bruge de gamle borehuller i betonvæggen?
Min plugg ser ud til at passe. Men jeg tænkte at tjekke med nogen, der ved bedre først. Eller skal jeg "tætte hullet" med en eller anden masse?
Klik her for at svare


