Trappen i huset er gammel (og vi har ikke råd til en ny.)
Der er dog ingen større fejl ved den, vi har forstærket den så den er robust og er blevet mere jævn, den knirker endda minimalt.
Trappen består af perlespont under trinbrædderne, det opdagede vi, da vi fjernede de brune tynde plader, der var der før. Vi begynder at synes, det er lidt charmerende med perlesponten og overvejer at beholde den i stedet for at dække over.

Meningen er, at vi skal slibe ned og male om trappen. Ville det være sjovt at køre med en anden farve end hvid? Vi overvejer at perlesponten skal have en farve og trinbrædderne skal blive hvide/laseret.

Hvordan ville I gøre det? Nogen der har et sjovt forslag til os? :)
I øvrigt er huset gammeldags, og vi bevarer gerne gamle døre osv. for charmens skyld.

En gammel trappe med grønne perlestaff detaljer, værktøj og byggematerialer spredt på trinene, klar til renovering og maling i et hus.

• Gammel trappe med grønmalet perlespånt under stigningerne, delvist istandsat. Diverse værktøjer og materialer ligger på trappen.
Se bort fra det sidste billede! Det blev lidt forkert!

Hej,

Sjovt at I vil beholde den gamle trappe. Jeg ville nok vælge dækkende maling og samme farve på trin og stødtrin. Det synes jeg passer bedre til en gammel trappe. Farven er nok bedst at vælge alt efter hvilken farve I vil have på væggene. Ellers er det meget pænt at male gamle snedkerier grå.

Meget smuk trappe. Mal med linoliemaling, og som sagt er grå en klassisk og smuk farve på ældre snedkerarbejde. Bland hvidt med grøn umbra for at få en blødt varmgrå farve.

Tak for de fantastiske tips! Nu føles det næsten selvfølgelig at male trappen i samme farve og gerne gråt. Har googlet lidt billeder og indser præcis den der gammeldags følelse :)
Spørgsmålet er, hvordan væggene skal være for at give et flot indtryk.. malet, tapetseret eller panel - og hvilken farve/mønster?

"Bland hvid med grøn umbra" lød som en god idé - bliver disse to farver gråagtige sammen? Jeg er ikke så god til farver, men skal spørge i farvehandlen om råd! En varmere grå farve føles lidt pænere.

• Synes
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Ville det ikke være pænt med panel på den nederste del af væggen, som følger trappens vinkel? Det kan jo lidt afhænge af, hvad der ellers er i gangen nedenunder. Jeg synes, det er pænt med brystningspanel i gamle huse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.