Ved nogen, hvad forskellen er på byggmax grovbeton og Finjas eller Maxits?
Bortset fra de 20-30 kr mere per sæk de koster :)

Formentlig ingen, eller i det mindste lille.

Har købt en stak Maxit sække for at støbe et dige i en kældergulv, men når de løber tør, burde det vel så gå aldeles udmærket at fortsætte med en anden type?

Ja, såklart. :)

Byggmax beton kommer fra Finja (ifølge hvad jeg har hørt).

Det kan være forskel i farve på forskellige betonsække/leverandører. Støber du noget, der skal have samme farve, bør/skal du vælge de samme poser og sikre, at de kommer fra den samme fabrik.

tjek konstruktionsklassen. almindelig grovbeton fra maxit har K40. Byggmax har jeg ingen idé om. sandsynligvis ikke dem selv heller...
Jo højere, desto bedre.
Spiller ofte ingen rolle, for du har vel ikke tænkt dig at bygge en motorvejsbro?

styrman1: Så slemt står det ikke til med Byggmax. De har faktisk lidt styr på det - også de:
0103.jpg

ok men spørg nogen hos byggmax, hvilken der er bedst, K20 eller K40...

Cement kommer fra 2 forskellige i dag Cementa og embra det adskiller sig i farve og vct på de forskellige selskabers cement :) Men så er det op til dem, der laver sækbetonen hvilken kvalitet I får

Hej,
Hvilken grovbeton ville I købe i dag? Jeg overvejer K40 fra Byggmax, er den egnet til at støbe nogle mindre gulve og bærende hvælvinger indendørs?

Ja, bare du ikke tager deres ekonomibetong så fungerer det.

H
W Watchmen sagde:
Cement kommer fra 2 forskellige i dag Cementa og embra det skiller i farve og vct på de forskellige selskabers cement :) Men så er det op til dem, der laver sækbetonen, hvilken kvalitet I får
Der er mange cementproducenter, og de billige mærker køber deres fra udlandet.

Så har cementen selvfølgelig intet som helst med VCT at gøre, hvilket er forståeligt.

Det jeg selv har bemærket med Byggmax grovbeton er, at den har en anden farve end Weber. Den indeholder nogle gange klumper. Ofte når man blander, dannes der kugler i stedet for den rigtige konsistens, uanset den rigtige mængde vand.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.