Hvor køber I prisvenlig formplywood (eller andre plader?) til jeres støbeprojekter? Jeg har nogle vægge og et hvælving, jeg skal støbe, og vil kunne genbruge pladerne nogle gange, så jeg tænkte at købe formplywood. Tidligere har jeg snydt med osb.

Byggmax ser ud til at have en formside 1200x2500x12 i form af spånplade til 399kr/stk. Føles som en dyr sminket spånplade. Bauhaus har en tilsvarende plade i form af plywood til omtrent samme pris, men den fik kritik for dårlig kvalitet fra en tråd i dette forum. Beijer sælger sin tilsvarende plade for godt 600kr. Hvad skal man vælge?

Har brug for mindst 20 stk, så hver 100-lap per plade gør lidt. Er det klogt at købe 1200mm brede for at få færre samlinger, eller er det bedre at satse på 600mm brede for at få en enklere samling?

Skal du have så mange som 20 plader, kan det betale sig at bede om et tilbud. Generelt set er de almindelige byggemarkeder dyre, når det gælder krydsfiner, måske især bedre kvaliteter. Det kan betale sig at gå til et snedkeri, der køber meget og spørge. Pas på med dimensionerne, der forekommer nogle usædvanlige varianter. 600 mm brede plader er meget nemmere at håndtere, hvis man er alene. Den ringere stivhed er ubetydelig, når det gælder en form.

• Synes
Danne_83
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Skal du have så mange som 20 plader, kan det betale sig at bede om et tilbud. Generelt set er almindelige byggemarkeder dyre, når det gælder krydsfiner, måske især bedre kvaliteter. Det kan betale sig at gå til et snedkeri, der køber meget, og spørge. Pas på med dimensionerne, der findes nogle mærkelige varianter. 600 mm brede plader er meget nemmere at håndtere, hvis man er alene. Den dårligere stivhed er ubetydelig, når det gælder en form.
Ja, det er nok klogt at spørge om prisen; tidligere gange jeg har gjort det, har priserne været på niveau med byggmax og lignende. Nu er der desværre mangel på visse materialer, så jeg tror dog ikke, de gør så meget på priserne for nærværende.

Når jeg tænker over det, føles det nok smart at gå efter mindre plader, jeg ved, hvor besværligt det er at bakse rundt med en fuldbred gipsplade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.