Inden K Rauta lukkede i Malmö købte jeg nogle reglar, og de var meget lige og robuste.

Nu vil jeg købe lige sådanne igen, men hvor?

Taknemmelig for hjælp.

En træbjælke med tydelig åretegning står op ad en blå baggrund.

Spørg efter fingerskarvet regel

K
Kortregel op til 2,5m kan ofte være fingerskarvet

Senest redigeret:
P
Måske i konsumentpanelen men vi har aldrig fået det trods at vi har købt tusindvis af reglar..

richardtenggren
Rejäl sagde:
Måske i forbrugerpanelet men vi har aldrig fået det, selvom vi har købt tusindvis af regler..
Dårlig indkøber? ;)

Min byggemarked, som især henvender sig til professionelle, har netop fingerskarvet kortregel, men de kan jo bestille almindelige hjem, hvis jeg beder om det :)

P
richardtenggren richardtenggren sagde:
Dårlig indkøber? ;)

Min byggemarked som først og fremmest henvender sig til professionelle har netop fingerskåret kortregler, men de kan jo tage almindelige hjem, hvis jeg beder om det :)
Det er dig, der får resterne😉og de skæve, som skæres ned til de fingerskårne😂
Så hvis du vil have det, så kør på det!

Hvad er ulempen ved fingersamlede? Fordelene er indlysende, men der kan måske være ulemper, der opvejer.

Fingerskarvede er dyrere men formstabile

• Synes
richardtenggren
  • Laddar…
Jeg så de skarvede som kortregel for nylig for første gang. Det var på Byggmax hvor alle korte 120*45 var fingerskarvede. Ingen prisstigning.

P
Gør os er de sekunda kvalitet altså kan vi købe des billigere hvis vi ønsker at bruge disse..

Ok, så de er nogle gange billigere, nogle gange dyrere og nogle gange koster de det samme som ikke-skarvede.

Det eneste jeg ved som adskiller dem fra andre er, at de er stabile.

Nu vil jeg gerne vide, hvad der er dårligere?

7ender
Kan limmet fx være følsomt over for fugt?

P
Hvad er det for en klassifikation på reglarne?

Ingen klassificering overhovedet på dem jeg købte, men det er der ingen på deres usamlede kortregler heller, så der er ingen ledetråde.

En hurtigsøgning viser at Moelven har fingersamlede C24, men der står heller ikke noget om hvad forskellen er.

For mig som bygger mere møbler end huse er en limsamling ikke noget der svækker en konstruktion, og den bruges til at stabilisere eller mindske bevægelser i massivt træ.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
C14 plejer indervægslægter at være i hvert fald i de tyndere dimensioner..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.