Hej

jeg har brug for hjælp til at tyde en armeringstegning og om nogen kan sige, om det er muligt at forlænge det eksisterende trappehul uden at indsætte en bærende søjle. Trappehullet er i dag 277 cm langt, og vi vil forlænge det til 300 cm for at undgå at ramme hovedet, når man går op ad trappen.

Jeg har også kontaktet en konstruktør, men så vidt jeg tolker tegningen, bør man ved at lægge ny underkantsarmering kunne tage yderligere 25 cm.

Håber på nogle kloge udtalelser fra forumet.

• Armeringsritning viser trappehul på 277 cm, planlagt udvidelse til 300 cm. Diagrammet inkluderer målinger og underkantsarmering markeret i rød.
Helt umuligt at få fat i en konstruktør. Ventetiderne er for lange er svaret jeg får :-( håber at nogen her kan råde mig i det mindste.

Som det ser ud, vil du skære de eneste jern, der findes i pladens underkant ved trapperummets kant. Denne armering fungerer som pladens ophæng ved hullets kant. En metode kan være at forstærke pladens underkant med kulfiber. Jeg skal nævne, at jeg ikke kan se hele tegningen. Er pladen kontinuerlig over alle vægge samt at der er overkantsarmering over samtlige, kan du være heldig, at dit aktuelle område ikke behøver nogen armering i underkant. Men jeg anbefaler stærkt, at en konstruktør kigger på dette, så slipper du for ansvaret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.