Hvem bekymrer sig om panelen holder i 20 år eller 45 år?

Æstetikken er afgørende, hvis du spørger mig.

• Synes
Ivan1881
  • Laddar…
Hvordan blev slutresultatet? Har du nogle billeder? Vi har et LB-hus fra tidligt 80-tal og overvejer det samme, både med hensyn til tagudhænget, facade og vinduer.

Hej!

Sådan ser det ud nu, når vi bygger til vores terrasse, og det er blevet omtrent som vi havde tænkt. Dog behøvede jeg ikke at bygge om/forstærke tagstolene, eftersom sømpladerne, der holder dem sammen, sad længere inde, end jeg troede.
Nybygget altan med trædæk og havemøbler foran et moderne hus. Bygningen har gråt tag og store vinduer, omgivet af en frodig have.

• Synes
Fru Maxe og 5 andre
  • Laddar…
Her er to til!

En bygning med træbeklædning, en gård i forgrunden forberedt til anlægning, og en gravemaskine til venstre.
En træfacade med to store vertikale vinduer og grønne persienner under en klar blå himmel.

• Synes
Fru Maxe og 2 andre
  • Laddar…
Oh hvilken forskel! Man kan næsten ikke se, at det er det samme hus.
Meget flot. Godt arbejde. :)
Taget og facaden spiller virkelig sammen.

Onsalakorven andr.ljung sagde:
Og vores målforstilling med tagudskiftning, panel osv. (dog ikke helt færdig)
[billede]
Godt gået! Det blev rigtig flot! Dette sketchup?

Wow! Meget flot! Hvad har du for udspring nu?

Byggglädje Byggglädje sagde:
Oh hvilken forskel! Man ser knap, at det er samme hus.
Meget fint. Godt arbejde. :)
Taget og facaden spiller virkelig sammen.
Takker!

M Mach77777 sagde:
Godt gået! Det blev rigtig pænt! Er dette sketchup?
Ja, det er sketchup, men tegninger, sektioner mm er lavet i AutoCAD.

Iggmo Iggmo sagde:
Wow! Meget flot! Hvad har du for et udhæng nu?
Tak! Jeg husker ikke præcis, men i størrelsesordenen 15cm + rende ville jeg tro, at det er.

Hej! Det blev virkelig superflot! Vi har de samme tanker. Har lige købt et hus fra 70'erne med lignende sadeltag som jeres hus havde, som vi vil forkorte tagudhænget på samt skifte nogle vinduer. Var der nogle udgifter, som I ikke havde forudset, som opstod? Har du nogle øvrige tips at give os på vejen, nogle faldgruber at forsøge at undgå? Tak så meget på forhånd ☺️

Hvis I ikke synes, det er meget sjovt at skifte brændsling, og hvis I ikke har meget skov at tage brændslingstræ fra, så lad i det mindste 30-40 cm udskifte blive tilbage.

H heimlaga sagde:
Om I ikke synes, det er meget sjovt at udskifte brædder, og hvis I ikke har meget skov at tage brædderne fra, så lad i det mindste 30-40 cm sidebyt tilbage.
Vi tænkte også at skifte træfacaden samtidig (den gamle har mange revner og vi synes, den er for grov), det glemte jeg jo at sige. Ellers bliver det jo, som du påpeger, problematisk at ”fylde op” rummet øverst. Tak for påmindelsen! Helt klart noget man bør tænke på ☺️

H heimlaga sagde:
Hvis I ikke synes, det er meget sjovt at skifte brædder, og hvis I ikke har meget skov til at tage bræddevirke fra, så lad i det mindste 30-40cm udskift tilbage.
Angående udskiftet så havde vi nok tænkt mindst 30 i hvert fald. I dag er det over 60 og indbygget (vi har ikke tiltrådt endnu, så kender ikke målene præcist, bare lavet skøn fra prospektet og gammel tegning fra da huset blev bygget).

Er i samme dilemma. Skal skifte tag om nogle uger og er fristet til at forkorte tagskægget en smule for at få et lidt mere moderne look og fjerne følelsen af, at taget tynger huset ned. Huset er som I kan se meget aflangt og jeg er lidt bekymret for, at det skal føles endnu mere aflangt, hvis man forkorter tagskægget, da huset (taget) samlet set bliver smallere. Hvad synes I? Skal vi kaste os Avlangt hvidt hus med skråt tag, terrasse og græsplæne i forgrunden. Diskussion om at ændre tagudhænget for et moderne look. Lang, hvid villa med mørkt tag og garage til venstre. Græsplæne foran og skyer i baggrunden. Diskussion om at korte taget for moderne look. Længere hvidt hus med sort skråt tag og stor træterrasse i en grøn have. Diskussion om ændring af tagudhænget for modernisering. ud i det eller lade det være som det er?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.