Hej,

Jeg er ved at bygge om inde i garagen, væggene har fået OSB + enkelgips. Loftet har fået glespanel og skal snart have enkelgips.

Al elektricitet er trukket, og er/kommer til at være skjult bag vægge og loft. Jeg ønsker ikke loftlister, men vil gerne have en holdbar løsning mellem væg og loft. Hvad er den bedste måde at forhindre revner i overgangen mellem væg (osb+gips) og loft (gips)?

Papirstrimmel? fugemasse f.eks. MS-polymer? Begge dele? Skal der være et mellemrum mellem loftgips og væggips for at skabe en 5 mm bred bevægelsesfuge og undgå papirstrimlen? Har nogen prøvet aquabead flex pro til dette formål? Indse at det er umuligt at få et holdbart resultat og acceptere loftlister?

Jeg satte en vinkelprofil i plade eller aluminium i overgangen mellem loft og væg. Fastgjorde den i væggens osb, og skruede derefter både væggens og loftets gips i profilen. Gipsen blev sat tæt op ad hinanden, ingen revner endnu efter 1 år i hvert fald. Hjørnet blev fuget med bevægelsesfuge efter det første lag maling og blev malet over med det andet lag.

Ja vinkelprofil i aluminium ville sikkert være at foretrække, hvis jeg ikke allerede havde nået at skrue fast osb, gips og spartle derefter :rofl:
Skal tage det til mig til næste gang

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.