Godaften!

Jeg er i gang med at renovere et lille udhus på gården og har revet det meste ned fra væggene for at få tilstrækkelig varme derinde.

I væggen sidder der 45x120mm reglar, isoleringen der sad der var så ulækker, at den er smidt ud, MEN jeg har en bunke (ca. 200kvm) af 45mm isolering fra tidligere projekter, så jeg begyndte at overveje at bruge det.

Så spørgsmålet er, om jeg skal sætte 3 lag 45mm isolering og få 135mm i alt mellem 120mm reglar?
Det er kun vedligeholdelsesvarme, der skal være på ca. 15 grader, så det behøver ikke være super præcist, eller bliver det for meget isolering til en 120 væg?

15mm plus burde næppe være målbart… måske lidt mere bøvlet at få ind, men det er tvivlsomt, at det ville blive et stort problem.

• Synes
JontePe
  • Laddar…
1977bjorn 1977bjorn sagde:
15mm plus burde næppe være målbart… måske noget mere besværligt at få i, men det er tvivlsomt, at det ville blive et stort problem.
Lidt sådan jeg tænkte også, må mase det ind på bedste måde bare haha!
Men tak for svar alligevel og ha' en god aften!

• Synes
Stippe og 1 anden
  • Laddar…
surris
Presser man for meget isolering ind og har cc 600mm, er der risiko for, at plademateriale bukker lidt. 15 mm bør være roligt, glasuld kan presses sammen mere end stenuld.

Det kan lade sig gøre at dele på en 45mm, så får du ca. 110mm, det er hvad jeg ville have brugt.

surris surris sagde:
Hvis man trykker for meget isolering i og har cc 600mm, er der risiko for, at pladematerialet bukker lidt. 15 mm bør være roligt, glasuld kan presses mere sammen end stenuld.

Det er jo muligt at dele en 45mm, så får du ca. 110mm, det er hvad jeg ville have brugt.
Ja, det havde jeg også i baghovedet, men osb og en gips på 1200 brede på cc60 regler burde vel ikke bukke sådan?
Men jeg må prøve begge tykkelser og se, hvad der bliver nemmest :)

surris
J JontePe sagde:
Ja jeg havde det i baghovedet også, men osb og en gips på 1200 brede på cc60 regler burde vel ikke bule så?
Men må teste begge tykkelser og se hvad der bliver nemmest :)
Bliver der for meget isolering så kan det absolut bule. Men 15 mm skal ikke være noget problem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.