Hej

Det sidste trappetrin i min trappe er cirka 7 cm for højt. Er der en nogenlunde enkel måde at løse det på?

Trætrappe med højere sidste trin på cirka 7 cm, tydeligt i et rum med trægulv og hvid væg.

Trappetrin måles med lineal, der viser en højdeforskel på ca. 7 cm fra gulvet.

Trætrappe med et sidste trin, der er cirka 7 cm for højt, set fra neden. Trinene er dækket med tæppe.

Trætrappe med flere trin, det nederste trin er synligt højere. Trappen har trægelænder og leder op til en platform.

Mvh

Peter

Ja problemet er jo desværre ikke kun det sidste/første trin men hele trappens trinshøjde...
Man kan ikke rigtig se, hvor høj trinshøjden normalt er i trappen.
Hvad jeg kan se, ville jeg vurdere det til 16cm, hvilket gør det sidste trin til 24cm. Hvis man ændrede det sidste trin og byggede et ekstra trin, ville man få tre trin på 13,3 cm imod de resterende 16.

Jeg ville have bestemt mig for ikke at ændre trappen og derfor prøve en uge med et midlertidigt bygget trin på 12cm, som stilles foran trappen. Derefter lave en vurdering af, om det blev mere behageligt eller dårligere.

Der er en "myte" om, at man snubler i trapper, hvor trinene varierer mere end nogen procent i trinshøjde, men det er jo meget subjektivt.

Det, man har at vælge imellem, som jeg ser det, er hvor mange trin, der skal afvige fra den normale trinshøjde, og hvad der bliver mest behageligt. Er det første trin nu for højt til at være et trin, så lav det til to...

Blev langt som vanligt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.