Jeg skal give mig i kast med at flydespartle for første gang i mit liv. Rummet er min gang, hvor jeg har fjernet klinker, så det er betongulv. I midten af gangen har jeg revet en væg og taget et bræt op, som var til den gamle dørkarm, så der har jeg et hul på ca. 8 cm dybt.

Da jeg skal gøre dette selv, har jeg planlagt arbejdsprocessen således:
Aftenen før:
Primer
Dagen efter:
Elektriker kommer og lægger el-gulvvarmen og tilslutter.
Eftermiddag/aften:
Flydespartle

Er det den rigtige rækkefølge? Jeg føler, at jeg ikke behøver at lægge armeringsnet, er det rigtigt eller forkert?

Derudover undrer jeg mig over hullet i gulvet efter dørtærsklen. Bør jeg fylde det med noget inden flydespartlingen, eller vil jeg kunne fylde det godt med flydespartel?

Og hvordan får jeg alt helt jævnt, da jeg ikke behøver noget fald? Behøver jeg at bruge niveaupinde? Jeg har regnet med at flydespartle ca. 7 mm.

En indgang med delvist fjernede fliser, beton og en revet væg, der viser området før flydespartling til et renoveringsprojekt.

Hvad har du tænkt dig for gulvvarme, som du får ind i bare 7 mm flydespartel?

Normalt lægger man armeringen under for at fæstne elsløjfen i, og så spartler man på det.

Regn med dobbelt højde på flydespartelmassen.

Du behøver ikke at armerer hvis undergulvet er stabilt. Gulvvarmen limer du med smeltning direkte på betonen. Jeg ville have brugt niveaupinde, som jeg har klippet i den højde, jeg havde tænkt at have gulvet. Når pindene kun lige kan ses, er du i niveau.

Køb en fiberarmeret spartelmasse, følg blandingsinstruktionen nøje. Du kan bruge en bred tandspartel til at jævne det ud, hvis det skulle være nødvendigt.

Underlaget er støbt betongplade.
Talte netop med elfirmaet, som skal lægge gulvvarmen, Ebeco Cable kit 200, som kun er 4mm. Og de siger, at nogen armering ikke er nødvendig.

anders07 og Stefan N: I betragtning af at kablet kun er 4mm og skal limes fast i betonen, er der ikke behov for mere end 7mm flydespartel.

På dette skal jeg så lægge klinker.

Steinmeister sagde:
Du behøver ikke at armerre hvis undergulvet er stabilt. Gulvvarmen limer du med smeltning direkte på betongen. Jeg ville have brugt niveaupinde, som jeg klippede i den højde jeg havde tænkt at have gulvet. Når pindene kun lige kan ses lidt, er du i niveau.

Køb en fiberarmeret spartelmasse, følg blandingsinstruktionerne nøje. Du kan bruge en bred tandspartel til at jævne det ud, hvis det skulle være nødvendigt
tak for tipsene... Fiberarmeret spartelmasse har jeg læst, at det anbefales til gulvvarmen, så det vil jeg bruge. Skal bare forsøge at finde det rette mærke, så det bliver godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.