Jeg er ved at installere en Contura 520T i huset, nybygget hus. Men der er sjusket med underlaget (betonen) hvor ovnen skal stå, og underlaget er ujævnt. Derfor overvejer vi at lægge klinker, de samme som vi har i gangen, og dermed også gøre det vandret samtidig. SPØRGSMÅLET ER, om klinkerne holder, og om spartelmassen, fugemassen osv. man har under, gør det? Ovn 210 kg plus skorsten bliver en del vægt...
ps. ved at ovne diskuteres i anden del af forumet, men dette er jo et "klinker-spørgsmål" så jeg prøver her med...ds
ps. ved at ovne diskuteres i anden del af forumet, men dette er jo et "klinker-spørgsmål" så jeg prøver her med...ds
Tror det holder. Søster har en contura, der står på klinker, som igen hviler på gips og gulvspån.
Kan man bruge klinker i garage hvor der bruges donkraft, motorløft og grejer burde man kunne have det under en kamin. Eller hvordan?! Men den allerbilligste klinker er måske ikke at anbefale, hør med sælgeren for sikkerheds skyld.
Ja det lyder jo godt
- skal høre med kakelbutikken imorgen også.. Et andet problem er det faktum, at gulvet ikke er plant, og at man skal spartle eller lignende for at få det plant under klinkerpladerne.. - Betonspartel?? Hvilken sort, navn, model osv??? Nogen der ved..
Klik her for at svare