Hej,
vi renoverer vores 50'er hus og er nu kommet til køkkenet, hvor vi havde tænkt os at tage det gamle fliser ned og sætte nyt op og flise lidt mere på den ene væg. I mange andre rum er der masonitplade på væggene, og jeg mistænker, at det er sådan det også er i køkkenet. Kan man flise på det? Det er jo standard med gips nu om dage.
I vores tidligere badeværelse havde de sat klinker direkte på masonitplade(sømmet i trælægte), det fungerede jo godt det også.
Fliserne som sidder der i dag sidder godt og fugerne har ikke revnet, ikke engang i hjørnerne eller mod køkkenvasken (hvor man i dag ville bruge silikone).
Nogen der har erfaring/tips så er jeg taknemmelig.....