Hej,
Bør det fungere at lægge flamingo(ca. 5cm) under en betonplade(ca. 5cm)?
Formålet er både udfyldning og mindre kulde.
Er gammel flamingo som har ligget på betonpladen tidligere.
Bør det fungere at lægge flamingo(ca. 5cm) under en betonplade(ca. 5cm)?
Formålet er både udfyldning og mindre kulde.
Er gammel flamingo som har ligget på betonpladen tidligere.
Beklager. Lidt uklart af mig. Renoverer et badeværelse i kælderen og har brudt 20 cm af gulvet op og begyndt at lægge 11 cm afløbsrør. Tanken er at fylde gulvet op til halvdelen af rørene (=5 cm tilbage af rørene) og derefter støbe beton (ca. 5 cm) for præcis at dække rørene.
Den oprindelige tanke var at lægge isodrän nederst for at lede fugten væk og samtidig få en lille isolerende effekt. Men det føles nu lidt overdrevet, og jeg overvejer enten at lægge det opbrudte gulv tilbage i bunden eller fylde op med flamingo...
Den oprindelige tanke var at lægge isodrän nederst for at lede fugten væk og samtidig få en lille isolerende effekt. Men det føles nu lidt overdrevet, og jeg overvejer enten at lægge det opbrudte gulv tilbage i bunden eller fylde op med flamingo...
Senest redigeret:
Eps betonen ser lidt dyr ud. Men kan forestille mig at bryde lidt dybere end de 20 cm, der allerede er fjernet til isoleringen. Men hvad anbefales som isolering? Har 5 cm høje styrofoam plader, som jeg gerne vil bruge, som rækker til ét lag. Men lidt svagt med kun disse. Skal jeg være så ambitiøs at lægge 6,5 cm isodrän nederst, eller er der nogle andre tips?
Hvis det er badeværelse, så bryd ud mere, så du både får plads til mere isolering ...eftersom det kan være svært at få bunden helt plan kan man lægge leca først som isolerer og kapillærbryder jævner ud derefter frigolit...men så tykt som muligt op og derefter 10 cm beton gerne Eps sprickarmerad...
Klik her for at svare