Vi skal sætte 50-garderobe på hver side af vores 180-seng. Pladsen vi netop har til rådighed er 272,5 cm dvs ca 7,5 cm for lidt. Væggen dette skal ske ved har to gamle og faste garderober som vi absolut vil beholde. Vi har fjernet halm og puds og er kommet ind til plankevæggen, som udgør siderne på de vægfaste garderober. Der mangler 2,5 cm på hver væg at på en eller anden måde fjerne fra planke. Ingen problemer da de er solidt tykke. Spørgsmålet er dog hvilken metode vi skal anvende for at mindske tykkelsen på væggen uden at rive den ned?

• Et rum med en halvt afsløret trævæg, byggeplader lænet mod væggen og en stige til højre forberedende til renovering.
  • Vist udsnit af en gammel plankevæg, hvor puds og halm er fjernet for at reducere vægtykkelsen til et skabprojekt.
Du vil have et forslag til, hvordan du skal tynde en eksisterende plankevæg, og så foreslår jeg, at du skærer overskudsmtrl væk med en økse, hvis du kan.
Jeg ville ikke have givet mig i kast med dette uden jeg havde revet væggen ned og erstattet med nyt tyndere mtrl eller simpelthen anskaffet en smallere møbel.

F fribygg sagde:
Du vil have et forslag til, hvordan du skal tynde den eksisterende plankevæg, og så foreslår jeg, at du skrærer overskudsmaterialet væk med en økse, hvis du kan.
Jeg ville ikke have kastet mig over dette uden jeg havde revet væggen ned og erstattet med nyt tyndere materiale eller simpelthen skaffet en smallere møbel.
Jeg forstår, hvad du mener. Problemet er, at det er et 1800-talshus med stukatur, som ikke må ødelægges.

Håkan Henmyr Håkan Henmyr sagde:
Jeg forstår hvad du mener. Problemet er at det er et 1800-tals hus med stukatur som ikke må ødelægges
Det forhindrer vel ikke at du hugger det træ væk som er i vejen?

Save spor med dyksav 3 cm dybt med typ nogen cm mellemrum og slå det resterende materiale væk med stemmejern. Så spartler du det, der vil være synligt, så det bliver glat, før eller efter du har monteret 50 cm-garderoberne.

F fribygg sagde:
Det hindrer vel ikke, at du hugger bort det træ, der er i vejen?
Nej. Absolut ikke

V vanpire sagde:
Skær spor med dyksav 3 cm dybt med typ en cm mellemrum og slå det resterende materiale væk med stemmejern. Derefter spartler du det, der kommer til at være synligt, så det bliver glat, før eller efter du har monteret 50 cm-garderoberne
Tak. Lyder som endnu en god idé. Men spartle behøver jeg nok ikke

Hvis du nu skal save og har adgang til en dyksav, kan du vel vælge at tage målene ned lidt på den ene 50cm garderobe i stedet?

F fribygg sagde:
Hvis du nu skal save og har adgang til dyksav, kan du vel vælge at tage målene lidt ned på det ene 50 cm garderobeskab i stedet?
Jo. Problemet er så, at indretningen med skuffer ikke passer

Jo. Problemet är då att inredningen med lådor inte passar
Købe 40 garderobe eller smallere seng?

V vanpire sagde:
Skrå spor med dyksav 3 cm dybt med typ nogen cm mellemrum og slå det resterende materiale væk med stemmejern. Så spartler du det, der vil være synligt, så det bliver glat, før eller efter du monterer 50 cm-garderoberne
At skrå 4cm dybt måske ville funke? At skrå 2 gange 3cm og så spartle virker som meget arbejde i unøden, hvis man har brug for 7,5 cm mere plads.

F fribygg sagde:
At save 4cm dybt kunne måske fungere? At save 2 gange 3cm og så spartle virker som meget arbejde forgæves, hvis man har brug for at have 7,5 cm mere plads
Jeg var måske uklar. 7,5 er det totale rum. Når halm og puds er fjernet på begge væggene, er der 2,5 cm tilbage per væg, der skal fjernes.

Jeg var måske uklar. 7,5 er det totale rum. Når halm og puds er fjernet på begge vægge, er der 2,5 cm pr. væg tilbage at fjerne
Nej nej, det er mig, der har læst sjusket.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.