EddieHansson
Haft en vandskade og gulvet skulle tages op for at tørre ud. Nu er byggeren (via forsikringsselskabet) på stedet og bygger gulvet igen. Jeg mener, at resultatet er under al kritik (og har meddelt firmaet dette). Men hvad kan jeg egentligt kræve?

Huset er et træhus som vi har renoveret de seneste år. I alt som jeg har gjort har jeg været omhyggelig med at sørge for, at isoleringen er tæt, at konstruktionen er så god som muligt, osv. Men nu er det helt sjusket gjort og der er svaj i gulvene og isoleringen er sammenpresset, så luft kan trække mellem gulvspån og isolering, osv.

Nogle eksempler er:

Spalte mellem isolering og gulv
Billede af et ujævnt gulv med træspånplade og komprimeret isolering, hvilket viser konstruktionens dårlig kvalitet.

Det er ok at sammensætte kortsiderne på gulvspån, men ikke hvis langsiderne mangler støtte (gulvregel/kortling). Gulvet svajer betydeligt. Dette er foran opvaskemaskinen, komfuret og køkkenvasken, så man står der en hel del. Næsten alle samlinger mellem nyt og gammelt er gjort på denne måde...
Gulvspån med tydelige glipper og ujævnheder, isolering kan ses i revnerne. Overfladen er beskidt med pletter og skader.

Store fugespring og højdeforskelle
Ujævnt gulv med synlige samlinger og huller langs væggen, viser dårlig byggekvalitet og potentiel vandskade i træhus under renovering. Målebånd viser højdeforskel mellem to gulvplader med synlig sprække, indikerer dårlig udførelse i gulvrenovering. Bygge af gulv med vaterpas, synlige isoleringsmaterialer og skelet; diskussion om dårlig håndværkskvalitet i renovering efter vandskade.

EddieHansson EddieHansson sagde:
Nu er håndværkeren (via forsikringsselskabet) på plads og bygger gulvet op igen. Jeg mener, at resultatet er under al kritik (og har meddelt firmaet dette). Men hvad kan jeg egentlig kræve?
at det bliver fagmæssigt gjort, ser bedrøveligt ud kan ikke være en håndværker der har gjort det

• Synes
Joak og 2 andre
  • Laddar…
EddieHansson
Talte med projektlederen og besluttede, at det er bedst, hvis vi mødes, inden de gør noget mere...

• Synes
mikethebik og 1 anden
  • Laddar…
Fasen hvor kedeligt. Ser ud som lort, rent ud sagt.

EddieHansson
Hvad er det, man kan kræve? Findes der regler for fogspring, f.eks.? Kan jeg kræve reglar/kortlinger under alle samlinger mellem nyt og gammelt, eftersom det ikke sidder sammen med limet fer/not?

Hvilket fogudspring der er acceptabelt afhænger vel af hvilket gulv du skal have. Hvis du allerede har købt det, og håndværkerne skal lægge det, så er det jo nemt at pege på det, når arbejdslederen kommer på besøg, det handler sædvanligvis om en eller nogle mm pr. meter (men det afhænger både af typen af gulv og længden på det).

Svajende gulvspån vil utvivlsomt føre til, at gulvet går fra hinanden. At ikke korte samlinger i gulvspån synes jeg er meget uprofessionelt.

EddieHansson
zarkov zarkov sagde:
Hvilken fugefremspring der er acceptabel afhænger vel af hvilket gulv du skal have. Hvis du allerede har købt det og håndværkerne skal lægge det, er det jo enkelt at pege på det, når arbejdslederen kommer på besøg. Det handler almindeligvis om nogle få mm pr. meter (men det afhænger af både type af gulv og længden på det).

Vippende gulvspån vil utvivlsomt føre til, at gulvet går fra hinanden. At ikke understøtte samlinger i gulvspån synes jeg er meget uprofessionelt.
Det er kernebirk parketgulv. Men der ligger gulvvarmeplader mellem parketten og gulvspånen.

Så er der det med isoleringen under og at efterlade sprækker. Han tog to gulvplader op, kun der kunne jeg se, at der var for lidt isolering gennem sprækkerne. Hvordan det er andre steder ved jeg ikke! Det føles dårligt.

Det er kærs parketgulv. Men der ligger gulvvarmeplader mellem parketten og gulvspån.

Så det her med isoleringen under og at efterlade sprækker. Han fjernede to gulvplader, blot hvor jeg kunne se, at der var for lidt isolering gennem sprækkerne. Hvordan det er andre steder, ved jeg ikke! Det føles elendigt.
Forsøg at få dem til at gøre det hele om, helst med en anden tømrer, da jeg gætter på, at tilliden til den, der har gjort dette, er lav for ikke at sige ikke-eksisterende.

Det ser ikke ud som om, det er lavet af nogen, der ved eller kan.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson
Suk. Mødte byggefirma igen i dag. De skal gøre det om, men er ikke enige i, at det er nødvendigt.

Så nu i aften at de har kørt dykker-saven som idioter :(
Træplanker skåret med en sav, tydelige mærker på grund af fejl i håndteringen af værktøjet, viser byggeprojektets mangler.

Ekstra mærkeligt da de har fine værktøj som er lette at indstille...

Sænksav med indstillingsmuligheder, beskidt og anvendt ved byggeprojekt. Viser savens graderingsskala og justeringsknap.
Træværk med skader fra en sänksåg på grund af forkert brug af byggefirma.
Kan man sige til FK at jeg vil gøre dette selv i stedet for at byggefirmaet skal save huset i stykker?

• Trist
FredrikR
  • Laddar…
Suk. Træf byggfirma igen i dag. De skal lave om, men er ikke enige om, at det er nødvendigt.

Så nu i aften at de har kørt dykkerstiksaven som idioter :(
[billede]

Ekstra mærkeligt da de har fine værktøjer som er lette at indstille...

[billede]

Kan man sige til FK, at jeg vil gøre dette selv i stedet for at byggfirmaet skal save huset i stykker?
Kontant løsning burde være et alternativ, hør med dem.

Hvis du nu gør alt selv, hvorfor ikke gøre det selv og få det opgjort med selskabet efter alt er klart? Kvitteringer og billeder plejer at være nok for et godt forsikringsselskab.

Suk. Mødte byggefirma igen i dag. De skal gøre det om, men er ikke enige i, at det er nødvendigt.

Så nu i aften, at de har kørt dyksaven som idioter :(
[billede]

Ekstra mærkeligt da de har fine værktøjer som er nemme at indstille...

[billede]
[billede]
Kan man sige til FK, at jeg vil gøre dette selv i stedet for at byggefirmaet skal save huset i stykker?
Hvordan har flexslangen alt rir klaret sig?

• Synes
AG A
  • Laddar…
EddieHansson
X xLnT sagde:
Hvordan har flexslangen eller rir klare det?
Nej. De kappede lidt af yderrøret og har repareret det med vulktejp. Dur det?

Nej. De kappede lidt af yderrøret og har repareret med vulktejp. Er det i orden?
Det vil jeg sige.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.