Hej
Tænkte høre om det er muligt at fjerne puds fra en pudset murstensvilla?
Kan man typ sandblæse det væk eller noget lignende?
Vil det blive pænt og se ud som en murstensfacade, eller vil det se grimt ud efter fjernelsen?
Det er sådan, at der er revner nogle steder, lidt sætningsskader og lidt fra rustne armeringsjern.
At reparere og derefter pudse om føles dumt, for hvis man skal reparere igen, skal man pudse om mindst en hel væg for at det ikke skal se alt for grimt ud.
Taknemmelig for råd
Tænkte høre om det er muligt at fjerne puds fra en pudset murstensvilla?
Kan man typ sandblæse det væk eller noget lignende?
Vil det blive pænt og se ud som en murstensfacade, eller vil det se grimt ud efter fjernelsen?
Det er sådan, at der er revner nogle steder, lidt sætningsskader og lidt fra rustne armeringsjern.
At reparere og derefter pudse om føles dumt, for hvis man skal reparere igen, skal man pudse om mindst en hel væg for at det ikke skal se alt for grimt ud.
Taknemmelig for råd
Det er nok ret sjusket muret, hvis det er lavet til pudsning fra starten, måske blandet forskellige sten og farver for at få det så billigt som muligt.
Sætninger og rustne jern vil jo ses endnu bedre, når pudset er taget ned desværre.
Sætninger og rustne jern vil jo ses endnu bedre, når pudset er taget ned desværre.
okay, jeg ved ikke, hvornår det blev pudset.
Det er ikke noget tykt puds, for man kan tydeligt se murstenene.
Jeg har revet en del ned, og alle murstenene har samme farve, røde.
Men hvis man fjerner pudset og skraber fugerne og lægger nyt mørtel i, så burde det vel blive godt, ikke?
Hvis en fuge så revner eller trykkes ud, kan man jo reparere det med nyt mørtel.
Er det pudset, skal først pudset væk, så fugerne, og så skal der pudses på ny, hvilket altid får en anden struktur og farve.
Eller tænker jeg helt forkert?
Det er ikke noget tykt puds, for man kan tydeligt se murstenene.
Jeg har revet en del ned, og alle murstenene har samme farve, røde.
Men hvis man fjerner pudset og skraber fugerne og lægger nyt mørtel i, så burde det vel blive godt, ikke?
Hvis en fuge så revner eller trykkes ud, kan man jo reparere det med nyt mørtel.
Er det pudset, skal først pudset væk, så fugerne, og så skal der pudses på ny, hvilket altid får en anden struktur og farve.
Der findes nogle lidt større bekymringer. Det er som sagt sandsynligvis sjusket muret, fordi det alligevel skulle pudses (om nu ikke pudset er tilkommet senere dvs.) og så vil det aldrig blive pænt at se på. Jo, på afstand ser det måske okay ud, men ikke når man kommer tæt på og ser alle ujævnheder, store fuger og skæve skift.turmenator sagde:okay, jeg ved ikke, hvornår det blev pudset.
Det er ikke noget tykt puds, for man ser teglene tydeligt.
Jeg har revet en del, og alle tegl er af samme farve, røde.
Men hvis man fjerner pudset og skraber fugerne og lægger i nyt mørtel, så burde det vel blive godt eller?
Hvis nogen fuge så sprækker eller trykker ud, kan man jo reparere det med nyt mørtel.
Er det pudset, så skal først pudset væk, så fugen og så skal det pudset i nyt, hvilket altid får anden struktur og farve.
Et andet problem er, at stenene vil være beskidte af mørtel. Det kan måske vaskes med saltsyre, men det er ikke så sjovt at arbejde med, og det bliver heller ikke rigtig rent.
Når du så fuger, er der altid risiko for, at de løsner sig i frostsprængninger. Skulle det ske (jeg tror ikke det), er det godt, hvis man kan reparere det så hurtigt som muligt, ellers spreder det sig som karamelfarve, og mere fuge vil løsne sig. Det er også værd at tænke på, at det er forbandet kedeligt at fuge.
Okay
Så må det nok være pudset og så må man reparere det så godt det går.
Her er billede af revnen:
http://imageshack.us/photo/my-images/829/sprickavgg.jpg
Så må det nok være pudset og så må man reparere det så godt det går.
Her er billede af revnen:
http://imageshack.us/photo/my-images/829/sprickavgg.jpg
Det der ser ikke ud som nogen gammel pudsfacade. Måske har man valgt at pudse over murstenene i stedet for at forbedre fugerne?
Hvor gammelt er huset?
Hvor gammelt er huset?
Hej
Huset er fra 1937, og jeg tror, at pudset er lavet betydeligt senere, men jeg er ikke sikker.
Jo, jeg har sendt et billede til en "proffs", og han skrev, at det ser ud til at være en sætningsskade, og at
det var bare at rense halvdelen af fugens dybde fra gammel fuge og lægge ny i med hydraulisk kalkmørtel.
Huset er fra 1937, og jeg tror, at pudset er lavet betydeligt senere, men jeg er ikke sikker.
Jo, jeg har sendt et billede til en "proffs", og han skrev, at det ser ud til at være en sætningsskade, og at
det var bare at rense halvdelen af fugens dybde fra gammel fuge og lægge ny i med hydraulisk kalkmørtel.
Klik her for at svare