Hej,
Vi har murstock med en åbent pejs, hvor der er sat en brændeovn i. Så at nogle sten sad løst på grund af limen var tørret. Ser ud som hvid puds underneath. Præcis hvad jeg ville have. Kan jeg bare fjerne dem/knække/bryde, eller skal jeg kontakte en skorstensfejer eller lignende her? Vedhæfter billeder.

• Murstensvæg med løse sten på grund af tørt lim, afslørende hvid underliggende puds. Nogle sten ligger på en mørk fliseoverflade.
  • Murstensvæg med løse sten, hvor limmet er tørt. Flere sten er fjernet, og hvid puds er synlig under. Fliser på ledig plads nedenfor.
  • Murstock med naturstensbeklædning og en kaminindsats, nogle sten virker løse, baggrunden er hvid puds, stearinlys på hylde.
M mmarianilsson sagde:
Hej,
Vi har murstock med en åbenspis som det er sat en kamin i. Såg at nogle sten sad løst pga limmet tørret. Ser ud som hvid puds under. Exakt hvad jeg ville have. Kan jeg tage dem af bare/knacke/bryde eller skal jeg kontakte en skorstensfejer eller lignende her? Bifoger billeder.
Det er nok bare at knacke ned. Er som en murstensvæg i en pizzeria. Bare kosmetik :)

• Synes
mmarianilsson
  • Laddar…
Biggle Biggle sagde:
Det er nok bare at slå ned. Er som en murstensvæg i en pizzeria. Bare kosmetik :)
Og slibe det grå lim af?

• Synes
HSP
  • Laddar…
M mmarianilsson sagde:
Og slibe det grå lim væk?
Eller pudse over med gips eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.