Det er ikke særligt almindeligt, at der findes konstruktionstegninger på huse bygget i 1890'erne.
Men læg gerne en plantegning eller -skitse op (medfølgende da I købte huset, eller egnetegnet), så kan vi måske give råd! Billeder af væggen, med eller uden overfladebelægning, er til hjælp.
Kender I nogen erfaren (læs "gammel") tømrer, der har arbejdet meget med bindingsværkshuse, er det også en pålidelig rådgiver!