Jeg renoverer min lejlighed. Lejligheden er lille, og jeg har brug for at maksimere opbevaringspladsen. I gangen tænkte jeg at indbygge Ikeas 36 cm dybe Pax-garderober.

Problemet er, at der kun er 30 cm mellem væggen og dørkarmen begynder. Det, jeg gerne vil gøre, er at fjerne dørkarmen helt og i stedet pudse åbningen, så jeg får yderligere 10 cm til, da jeg slipper for dørkarmen, og så kan garderoberne være der.

Jeg er dog totalt uerfaren, når det kommer til sådan noget. Tror I, at det er muligt for mig at gøre dette selv? Bliver det meget ujævnt, når jeg fjerner dørkarmen? Huset er bygget i 1945, hvis det har nogen betydning, så jeg antager, at der er mursten eller lignende omkring. Så skal jeg jo spartle alt det ujævne bagefter. Jeg har tålmodighed og er omhyggelig men har som sagt 0 erfaring. Tror I, dette er et for stort projekt for mig at tage fat på?

Jeg fandt dette link, som har gjort præcis, hvad jeg vil gøre: https://www.renoveringsbloggen.com/2012/08/30/oppen-karmlosning/ Synes I, det lyder som en god fremgangsmåde?

Endnu et spørgsmål, hvis jeg i stedet skulle hyre en håndværker til at løse dette, hvad tror I, vi taler om prismæssigt da?

Beklager min uvidenhed og hvis jeg har skrevet noget forkert, håber I alligevel forstår.

• Synes
el_palpo
  • Laddar…
M MelTH sagde:
Jeg renoverer min lejlighed. Lejligheden er lille og jeg behøver maksimere opbevaringspladsen. I gangen tænkte jeg bygge Ikeas 36 cm dybe paxgarderober ind.

Problemet er, at der kun er 30 cm mellem væggen og til det tidspunkt, hvor dørrammen starter. Hvad jeg gerne vil gøre, er at fjerne dørkarmen helt og at åbningen i stedet bliver pudset, da får jeg yderligere 10 cm til gode, da jeg slipper for dørramme og så passer garderoberne ind.

Jeg er dog totalt uerfaren, når det kommer til sådan noget. Tror I, at det er muligt for mig at gøre dette selv? Bliver det meget ujævnt, når jeg fjerner dørrammen? Huset er bygget i 1945, om det spiller nogen rolle, så formoder jeg, at det er tegl eller lignende rundt om.
Så skal jeg jo spartle alt det ujævne efterfølgende. Jeg er tålmodig og grundig men har som sagt 0 erfaring. Tror I, dette er et for stort job for mig at tage fat på?

Jeg fandt dette link, som har gjort præcis, hvad jeg ønsker at gøre: [link]
Synes I, at det lyder som en god fremgangsmåde?

Endnu et spørgsmål, hvis jeg i stedet skulle tage en håndværker ind for at ordne dette, hvad tror I, vi taler om prismæssigt da?

Undskyld for min uvidenhed og hvis jeg har skrevet forkerte navne på noget, håber I alligevel forstår.
Kan du ikke lægge et billede ind af, hvordan det ser ud?

Jeg har fjernet mit dørfoder i gangen af samme grund som dig, og det fungerede godt i ca. 6 måneder, indtil højre side, hvor døren smækkes i, begyndte at revne. Nu ser det sådan her ud (se billeder). High jacker din tråd og beder om hjælp; Hvordan reparerer jeg dette?

Undrer mig også; hvordan gik det for dig?

• Hvid dør i en gang med en skade på højre side af dørrammen, hvor malingen er sprækket. Der ses dørhåndtag og en del af gulvet.
  • Dør med hvidt dørfoder, revne på højre side af dørkarmen, afslørende skadet væg bagved.
  • Sprække i væg ved dørkarm, hvor døren lukker. Malingen er skallet af med synlig revne. Dørhåndtag og lås ses til venstre i billedet.
  • Væg ved dørkarm i en gang, hvor pudset er revnet og delvist faldet af, afslørende det underliggende materiale.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.